تاریخ انتشار۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : 247488

ضرورت به‌ کارگیری از ظرفیت‌های اقوام در هفته فرهنگی/ هفته فرهنگی آذربایجان غربی همزمان با هفته وحدت در تهران برگزار می شود

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: یکی از ویژگی‌های آذربایجان غربی، فرصت استفاده از ظرفیت‌های اقوام و ادیان در زمینه های مختلف است و ضروریست از این ظرفیت در هفته فرهنگی نیز استفاده شود.
ضرورت به‌ کارگیری از ظرفیت‌های اقوام در هفته فرهنگی/ هفته فرهنگی آذربایجان غربی همزمان با هفته وحدت در تهران برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، "هوشنگ عطاپور" در گفت و گوی اختصاصی با تقریب، آذربایجان غربی را به لحاظ تنوع قومی و فرهنگی، ایران کوچک عنوان و اظهار کرد: این استان به دلیل تنوع خاص قومیتی، مذهبی و فرهنگی از شرایط منحصر به فردی برخوردار است که باید در هفته فرهنگی استان در تهران به همه آن توجه کرد و از همه ظرفیت ها بهره برد.

وی با بیان اینکه هفته فرهنگی آذربایجان غربی همزمان با هفته وحدت در تهران برگزار می شود، اضافه کرد: در حال فراخوان لوگو، شعار و محورهای اساسی هفته فرهنگی هستیم و بنا داریم شعار جامع و فراگیر و متناسب با تنوع اقوام انتخاب کنیم.

عطاپور تصریح کرد: برگزاری هفته فرهنگی استان در شهر تهران می تواند فرصت و بستر مناسبی برای معرفی و ارائه ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف استان در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، گردشگری، علمی، ادبی و هنری به شهروندان تهرانی و همچنین هم استانی ها و آذری های مقیم تهران باشد.

وی اظهار کرد: اولین بار بحث برگزاری هفته فرهنگی استان در شهر تهران توسط شورای اسلامی شهر ارومیه مطرح و مورد تصویب کمیسیون فرهنگی این شورا قرار گرفت که با پیگیری شورای اسلامی و شهرداری ارومیه و همچنین موافقت و استقبال استاندار محترم، سعی داریم این مراسم را به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: در همین راستا در دیداری که دبیر کلانشهرهای کشور با استاندار داشتند موافقتنامه ای فیمابین آنها امضا شد که طی آن شهرداری تهران متعهد شده مواردی مثل مکان، امکانات تبلیغاتی، تغدیه و اسکان را تامین کند و استانداری نیز کلیه امکانات فرهنگی و اقتصادی خود را برای برگزاری هرچه بهتر این هفته در شهر تهران بسیج کند.

عطاپور از تشکیل 10 کمیته خبر داد و تصریح کرد: در این هفته سعی داریم ظرفیت ها و پتانسیل های استان را به شکلی خلاقانه و ابتکاری، در معرض دید اقشار مختلف مردم و مدیران کشوری قرار دهیم.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی با هماهنگی فرمانداری های 17گانه استان در این هفته حضور خواهند داشت، تاکید کرد: ظرفیت های هر کدام از شهرستان های آذربایجان غربی می‌تواند به‌صورت مجزا در هفته فرهنگی استان در تهران به شهروندان معرفی شود.
 
https://taghribnews.com/vdcaa0nua49nyy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی