تاریخ انتشار۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : 184712
//خبرهایی از تحولات عراق//

آزادی هشت روستا در استان صلاح الدین/ فرار گروهی عناصر داعش از فلوجه عراق/ هلاکت یکی از سرکرده های داعش در تکریت

نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق ۲۵ تروریست داعش را در جریان عملیات آزادسازی استان صلاح الدین به هلاکت رساندند و هشت روستا را پاکسازی کردند.
آزادی هشت روستا در استان صلاح الدین/ فرار گروهی عناصر داعش از فلوجه عراق/ هلاکت یکی از سرکرده های داعش در تکریت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سرلشکر جمیل الشمری روز پنج شنبه گفت: نیروهای امنیتی با کمک بسیج مردمی به تنگ تر شدن محاصره تروریست های داعش از جبهه شرق ادامه می دهند. در این حمله ۱۳ خانه و ۱۲ دستگاه خودرو بمب گذاری شده و دهها بمب نیز خنثی شد. وی افزود: نیروهای امنیتی امروز همچنین توانستند هشت روستا در مرز استان صلاح الدین را آزاد و پاکسازی کنند.
این نظامی عراقی تاکید کرد که عملیات برای پاکسازی کامل مناطق استان صلاح الدین ادامه خواهد یافت.

فرار گروهی عناصر داعش از فلوجه عراق

وزارت دفاع عراق اعلام کرد در پی عملیات اخیر نیروهای نظامی و مردمی ضد داعش ، شمار زیادی از عناصر گروهک تروریستی تکفیری داعش از فلوجه گریختند . وزارت دفاع عراق اعلام کرد بر اساس اخبار و گزارش های نیروهای اطلاعاتی ، عناصر داعش در پی حمله گسترده نیروهای نظامی و مردمی به مواضع آن ها ، در حال حاضر در نوعی نگرانی و سرخوردگی به سر می برند و تاکنون حدود ۳۰درصد از عناصر این گروهک از میادین جنگ گریخته اند .

وزارت دفاع عراق افزود: بر اساس گزارش ها و اطلاعات موجود ، ۱۴۰نفر از عناصر داعش از میادین جنگ در تکریت گریخته اند و بر اثر حمله نیروهای نظامی به یکی از انبارهای مهمات این گروهک در منطقه الروشیه نزدیک فلوجه ، ۳۵ داعشی نیز به هلاکت رسیدند .

از سوی دیگر تلویزیون عراق به نقل از یک مقام نظامی اعلام کرد نیروهای نظامی و مردمی موافق شدند وارد شمال تکریت شوند. عملیات آزادسازی شهر تکریت و مناطق اطراف آن با رمز لبیک یا رسول الله از صبح دوشنبه گذشته با مشارکت ۲۰هزار نیروی ارتش و پلیس و نیروهای مردمی و عشایری در استان صلاح الدین آغاز شده است .
دفتر اطلاع رسانی وزارت دفاع عراق امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که عملیات آزادی منطقه کرمه در فلوجه در غرب این کشور نیز آغاز شده است .

این عملیات در حالی آغاز شده که استان صلاح الدین شاهد عملیات گسترده نظامی و امنیتی با مشارکت نیروهای ارتش، پلیس و همچنین نیروهای مردمی و عشایری برای آزادسازی کل این استان از لوث گروهک تروریستی داعش است و نیروهای نظامی و مردمی تاکنون موفق به آزادسازی چندین منطقه شده و به تلاش برای آزادسازی بقیه مناطق صلاح الدین ادامه می دهند .

هلاکت یکی از سرکرده های داعش در تکریت

سازمان اطلاعات ارتش عراق  "ابو عائشه" از سرگردگان گروه تروریستی داعش که دارای تابعیت ترکیه ای است به همراه چند تروریست دیگر را در اطراف تکریت به هلاکت رساند.
ارتش و نیروهای داوطلب عراقی حمله گسترده ای را از روز یک شنبه در محور تکریت سامرا آغاز کرده اند که تا به امروز پیشرفت های چشمگیری داشته اند.

گفتنی است ارتش و نیروهای داوطلب عراقی به دستور نخست وزیر این کشور از روز یک شنبه حمله گسترده ای را در محورهای تکریت، فلوجه و سامرا آغاز کرده اند؛ ارتش عراق پس از آزادی این مناطق درصدد است تا شهر موصل را در شمال این کشور از دست تروریست های داعش خارج کند؛ شهر موصل از خرداد ماه امسال به تصرف تروریست های داعش درآمده است.
https://taghribnews.com/vdca6yn6u49na01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی