تاریخ انتشار۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : 297177
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(120)

اوقاف و مروجین سنت حسنه وقف در شکل‌ دهی تمدن نوین اسلامی نقش موثری ایفا می کنند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان، گفت: سازمان اوقاف و همچنین واقفین خیراندیش و مروجین این سنت حسنه در شکل ‌دهی تمدن نوین اسلامی نقش موثری دارند.
اوقاف و مروجین سنت حسنه وقف در شکل‌ دهی تمدن نوین اسلامی نقش موثری ایفا می کنند
«حجت الاسلام سیف الله سهرابی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، اظهار کرد: موضوع تمدن و تمدن‌ سازی همواره در طول تاریخ برای جوامع انسانی مهم بوده است، جوامع و فرهنگ‌ های مختلف تعاریف متعددی را برای تمدن داشته‌ اند.

به گفته وی؛ در حوزه وقف به دنبال تمدن ‌سازی بزرگ اسلامی هستیم که باید همه برای آن تلاش کنیم ضمن اینکه رسانه ها نیز باید در این زمینه بازتعریفی داشته باشد و خود را در تراز آن تعریف کند و مولفه‌هایی که تشکیل دهنده آن است را بشناسند و به جامعه به نحو مطلوب معرفی کنند؛ چرا که به این شیوه است که می ‌توانیم خود را برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تقویت نمائیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه
گلستان با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در دین مبین اسلام، تصریح کرد: وقف از سنت های نیکویی است که قبل از اسلام نیز وجود داشته و حتی پیامبر اسلام نیز آن را تایید نموده اند و در کتاب های فقهی نیز در باب وقف قوانین شرعی وضع شده است پس وقف همسو با نیازهای جامعه می تواند ضمن کمک اقتصادی به دولت بسیاری از مشکلات مردم و جامعه را مرتفع سازد و لازم است علمای بزرگوار تشیع و اهل سنت در این راستا بیش از پیش ما را یاری دهند تا ان شاءالله خدمات وقف گسترده تر شود.

وی، افزود: در مشروعیت وقف چه در اهل تشیع و چه در اهل سنت هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد و تاریخ اسلام خود گویای این مطلب است و نیات واقفین نشان دهنده اهمیت وقف در دین مبین اسلام است.

به گفته وی؛ وقف نقش بسزایی در عمران و آبادانی شهرهای اسلامی ایفا کرده است، وقف در جهان اسلام و همزمان با رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) تحقق پیدا کرد و متعاقب آن حضرت علی(ع) با عمران و آبادانی اراضی بایر و حفر چاه و ایجاد نخلستان تمامی ثمرات و منافع این اراضی را تحت عنوان وقف در جهت استفاده افراد مستمند قرار دادند که این موضوع گواه اهمیت و نقش وقف در تمدن اسلامی است.

 
https://taghribnews.com/vdca00nu049no61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی