تاریخ انتشار۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰:۴۱
کد مطلب : 100001

چشم پزشكی ایران هم سطح كشورهای پیشرفته اروپایی

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشكی ایران گفت: چشم پزشكی ایران در جراحی و درمان بیماری ها هم سطح كشورهای پیشرفته اروپایی قرار دارد.
چشم پزشكی ایران هم سطح كشورهای پیشرفته اروپایی
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، بیستمین سمینار کشوری بازآموزی چشم پزشکی روز چهارشنبه ۷ تیرماه در تبریز آغاز به کار کرد، این سمینار سه روزه تا نهم تیر ادامه خواهد داشت.

دکتر شمس از بنیانگذاران انجمن علم چشم پزشکی ایران و عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران در این سمینار گفت : یافتن داروهای جدید برای درمان پیرچشمی ، سلولهای بنیادی و درمانهای ژنتیکی که هم اکنون در مرحله آزمایش قرار دارند جزو دستاوردهای جدید علم چشم پزشکی کشور است که به زودی از این داروها و روشها استفاده می شود .

در این همابش ۲۰ مقاله علمی از دانشگاه های مختلف با موضوع تروماهای چشم و درمان آنها ارایه شده است.
ترومای چشمی به هر نوع آسیب چشم که بر اثر ضربه چاقو ، سوزن ، مشت و یا تماس چشمها با مواد اسیدی و قلیایی بروز می کند ، گفته می شود .

دکتر شمس همچنین گفت : چشم پزشکی ایران در جراحی و درمان بیماری ها هم سطح کشورهای پیشرفته اروپایی است.

او با بیان اینکه سلول های بنیادی پتانسیل تبدیل به هر سلولی را دارند، افزود: به زودی پزشکان ایرانی خواهند توانست از سلول های بنیادی برای درمان قرنیه های آسیب دیده استفاده کنند.

آموزش چشم پزشکان و استادان دانشگاه های مختلف کشور برای کاهش ابتلا به بیماری های چشم ،انتقال آخرین یافته های علم چشم پزشکی و بیماری تروما از جمله اهداف برگزاری این همایش است.
https://taghribnews.com/vdcjyyevvuqeyyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی