تاریخ انتشار۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : 165604
خطیب موقت نماز جمعه تهران:

امروز مسئله مهم جهان اسلام مسئله غزه است/حکام کشورهای منطقه حق همسایگی و اسلامی را نادیده گرفتند

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: امروز مسئله مهم جهان اسلام مسئله غزه است و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی نیز در خطبه نماز عید فطر و هم در سخنرانی مستند و محکمی در جمع مسوولان و سفرای کشورهای اسلامی مهمترین مسئله را غزه عنوان کردند.
امروز مسئله مهم جهان اسلام مسئله غزه است/حکام کشورهای منطقه حق همسایگی و اسلامی را نادیده گرفتند

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در آغاز خطبه نخست به تفسیر سوره مبارکه فاتحه الکتاب پرداخت و افزود: حروف «بسم الله الرحمن الرحیم» همگی از حروف نورانیه است و اسرار زیادی در خود دارد.

وی با بیان اینکه نماز با «بسم الله الرحمن الرحیم» آغاز نورانی است گفت: اگر کسی قلبش در نماز حضور داشته باشد و زبانش به تبع قلب بگوید «بسم الله الرحمن الرحیم»، اجر و پاداش آن از شمارش خارج است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: «بسم الله الرحمن الرحیم» سیمی است که ما را با سرچشمه‌های فیض خداوند متصل و در مسیر الی الله یاری می‌دهد.

وی گفت: خداوند در قران می‌فرماید که شما که مخلوق من هستید و بعد از مرگ بسوی من روان می شوید، با یاد من زندگی خود را مزین کنید.


خطیب موقت نماز جمعه با توصیه همگان به تقوای الهی گفت: اگر کسی تقوای الهی را رعایت کند، حریم الهی را نگهدارد، به وظایف خود در ارتباط با اوامر و نواهی حق تعالی عمل کند و زبانش را نگهدارد خداوند آرامش را در زندگی او حاکم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران گفت: شرم آورترین اقدام سازمان ملل مواجهه ظالم با مظلوم یعنی صهیونیست ها با مردم مظلوم غزه بود که این سازمان و دیگر نهادهای به اصلاح مدافع حقوق بشر با سکوت خود از جنایات صهیونیست ها حمایت کردند.

امام جمعه موقت تهران افزود: امروز مسئله مهم جهان اسلام مسئله غزه است و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی نیز در خطبه نماز عید فطر و هم در سخنرانی مستند و محکمی در جمع مسوولان و سفرای کشورهای اسلامی مهمترین مسئله را غزه عنوان کردند.

وی با بیان اینکه مسئله غزه امروز مهمترین مسئله جهان اسلام است، اظهارداشت: ما در غزه شاهد زشتی های نفرت آوری هستیم که تاریخ بشر را سیاه می کند و این گرگ خون آشام پلید، خبیث و نامشروع یعنی صهیونیست های غاصب یک کشور جعلی را به نام خود غصب کردند.

امام جمعه موقت تهران گفت: صهیونیست ها در سرزمین غصبی علیه صاحبان اصلی این سرزمین هر وقت یکبار دندان های تیز خودشان را نشان می دهند و حمله های ددمنشانه را به سوی آن ها آغاز می کنند و مرتکب جنایات جنگی و ضدبشری می شوند.

حجت الاسلام صدیقی افزود: این بار نیز صهیونیست ها یک برگ ننگینی بر پرونده سیاهشان اضافه کردند و در این مدت حدود یک ماه، دو هزارنفر را قتل عام کردند که از میان این ها تعداد زیادی کودکان، زنان، پیرمردان، بیماران و مجروحین در بیمارستان ها بودند.

وی با بیان اینکه جنایتی فجیع تر از جنایات صهونیست ها در تاریخ بشر کمتر یافت می شود، خاطرنشان کرد: گویا صحنه عاشورا است و این ها کودک کشی را از حرمله ها به ارث برده اند و علیه یک جمعیت صاحب حق بدون هیچ توجیه انسانی و منطقی و بین المللی جنایت می کنند و فقط خوی درندگی دارند و از هر فرصتی علیه مظلوم یورش می برند.

امام جمعه موقت تهران گفت: عجیب تر از جنایت صهیونیست ها، تماشای نهادهای رسمی بین المللی است که به ظاهر برای دفاع از مظلوم و جلوگیری از ظلم تاسیس شده اند.

صدیقی اظهارداشت: سازمان ملل مکرر بی آبرویی، بی خاصیتی و خنثی بودنش در مدت های گذشته در تاریخ ثبت شده است، شرم آورترین آن در این مواجهه ظالم با مظلوم و صهیونیست ها با مردم مظلوم غزه بود که سازمان ملل و نهادهای به اصلاح مدافع حقوق بشر با سکوت خود حمایت کردند.

وی ادامه داد: عجیب تر از همه این ها رسوایی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل بود که شرم آور است و جرات می خواهد که آدم بگوید رییس سازمان ملل در اوج خون آشامی و ددمنشی چشمش را ببندد و جنازه های کودکان و حمله به بیمارستان ها، مدارس و مساجد را نادیده بگیرد و با کمال بی شرمی بگوید حماس باید نظامی اسرائیل را آزاد کند؛ رویتان سیاه باد که برای بشریت ننگ و خجالت آوردید.

امام جمعه موقت تهران گفت: در کنار این سیاهی ها، پلیدی ها وبی رحمی ها، چهره بزک کرده آمریکا که در جریانات اخیر فکر می شد این ها اهل منطق هستند شناخته شد که آنان در اوج جنایت های جنگی اسرائیل، حمایت تسلیحاتی، تبلیغاتی و سیاسی از این گرگ کردند و حقا جا دارد که با همه وجود بگوییم «مرگ بر آمریکا».

صدیقی افزود: در کنار سکوت جوامع بین المللی، سکوت کشورهای منطقه که نه اسلامیت از خود نشان دادند و به حکم اینکه ادعای مسلمانی می کنند از برادران مسلمان خود دفاع که نکردند بلکه خبرگزاری آنان جنایات اسرائیل را بازگو نکرد و تلویحا حماس را محکوم و مقصر می دانند که این ها نه اسلامیت دارند و نه می شود این حکام کشورهای منطقه را انسان نامید.

وی خاطرنشان کرد: حکام کشورهای منطقه حق همسایگی و اسلامی را نادیده گرفتند و تعصب عربی را پایمال کردند و آبروی خود و همه وابستگان و عروسکان دنیای غرب را بیش از همیشه تاریخ رسوا ساختند و تاریخ نسبت به آنان عکس العمل نشان خواهد داد.

امام جمعه موقت تهران گفت: امکانات ملت های اسلامی را در اختیار دارند و با نفت و امکانات مسلمانان در اختیار صهیونیست ها و ظالمین قرار گرفته اند تا ارباب خودشان برای چند روز ادامه حکومت های غیرمردمی خودشان بتوانند نفس بکشند.

صدیقی اظهارداشت: این ها در امتحانات رسوا، مردود و منفور شدند و امتحان بدی در برابر ملت ها، دین و آزادگان عالم از خود نشان دادند.

https://taghribnews.com/vdcjyievxuqemmz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی