تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 159700
بان کی‌مون:

مقامات لبنان باید بدون تأخیر رئیس‌جمهور جدید را انتخاب کنند

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار انتخاب سریع و بدون تاخیر رییس جمهوری جدید لبنان شد.
مقامات لبنان باید بدون تأخیر رئیس‌جمهور جدید را انتخاب کنند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بان کی مون با صدور بیانیه ای از گروه های لبنانی خواسته است تا با ادامه گفت وگوها و رایزنی ها بطور فشرده شرایط را برای انتخاب سیزدهمین رییس جمهوری لبنان فراهم کنند.

دبیر کل سازمان ملل از ناکامی پارلمان لبنان در یافتن و انتخاب رئیس جمهور جدید ابراز تاسف کرد و گفت سازمان ملل به دولت لبنان در مهار چالش‌های این کشور و پرداختن به وظایف بین‌المللی خود کمک خواهد کرد.

بان کی‌مون تصریح کرد: "سازمان ملل همچنان به تشریک مساعی با دولت لبنان با توجه به تلاش آن برای دستیابی به این اهداف پایبند است."

دوره ۶ ساله میشل سلیمان دوازدهمین رییس جمهوری لبنان در میان فراز و فرودها بویژه پیامدهای بحران در کشور همسایه آن یعنی سوریه پایان یافت.

لبنان از روز یکشنبه ۲۵ ماه مه ۲۰۱۴( ۴ خرداد ماه ۱۳۹۳) وارد خلاء سیاسی شده و با پایان دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان طبق قانون اساسی این کشور، وی اکنون به باشگاه رییسان جمهوری سابق لبنان پیوست.

دوره دوازدهمین رییس جمهوری لبنان که با خروج سلیمان از کاخ ریاست جمهوری ( بعبدا) عملی شد در حالی است که کرسی ریاست جمهوری این کشور خالی است تا نمایندگان پارلمان لبنان، سیزدهمین رییس جمهور لبنان را برگزینند.

بعد از سلیمان دولت وحدت ملی امور اجرایی لبنان را تا زمان انتخاب رئیس جمهور جدید به عهده خواهد داشت.
https://taghribnews.com/vdcjyhevyuqeiaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی