> جشن‌های باشکوه نیمه شعبان در عربستان در میان حملات پلیس سعودی | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 100948

جشن‌های باشکوه نیمه شعبان در عربستان در میان حملات پلیس سعودی

با وجود سرکوبگری‌های رژیم آل‌سعود، عاشقان و دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام به مناسبت نیمه شعبان و میلاد فرخنده منجی بشریت حضرت ولی عصر(عج) جشن گرفتند.
جشن‌های باشکوه نیمه شعبان در عربستان در میان حملات پلیس سعودی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، هزاران نفر از عاشقان و منتظران حضرت ولی عصر (عج) در شهرهای الاحساء، الدمام، القطيف و مدينه منوره براي برگزاری مراسم عبادی و جشن ميلاد آن امام همان از ساعات اوليه شب رهسپار مساجد و حسينيه‌ها شدند.

العالم گزارش داد که مردم عربستان سعودی در حالی به برگزاری مراسم نیمه شعبان پرداختند که رژیم آل‌سعود به شدت از تحرکات مردمی در هراس است و به سختی انقلاب مردم این کشور و مردم بحرین را سرکوب می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری راصد، همچنین شمار زيادی از خانواده‌ها نيز براي گراميداشت نيمه شعبان به عتبات مقدس در شهرمدينه منور، كربلا و مشهد مقدس عزيمت كردند.

خبرگزاری ابنا نیز به نقل از راصد نوشت: نیروهای امنیتی عربستان سعودی با یورش به مراکز مهیا شده جهت جشن‌‏های ولادت امام زمان(عج)، دستور به از بین بردن آنها و تمام آثار جشن و شادی دادند.

گروهی از نیروهای پلیس و اداره آگاهی، روز  سه‌شنبه، روستای "بنی معن" را مورد تهاجم قرار دادند و برپاکنندگان جشن نیمه شعبان را در صورت عدم از بین بردن وسایل جشن به زندان تهدید نمودند.

مأموران امنیتی ضمن اخذ کارت‏‌های هویت برپاکنندگان این جشن‏‌ها از آنان خواستند که به مرکز پلیس مراجعه کنند.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای امنیتی دستور به از بین بردن پنج مرکز جشن و سمینارهای ویژه ولادت امام زمان(عج) که قرار بود کار خود را از روز چهارشنبه آغاز کنند، نمودند.

این در حالی است که آماده‌‏سازی این جشن‏‌ها و سمینارها حدود یک ماه به طول انجامیده بود.

این نخستین بار نیست که مأموران دولتی اقدام به حمله و از بین بردن مراسم‏‌ مذهبی شیعیان نموده‌‏اند.

ضمن این که بازداشت‌ها و حملات متوجه شرکت‏‌کنندگان و سازمان‏‌دهندگان این‏گونه مراسم‏ محلی و مذهبی نیز بوده است.

در نتیجه این اقدامات که در سال‌های گذشته تحت نظر "بدر بن جلوي" استاندار وهابی احساء صورت گرفته است، صدها تن از شیعیان بازداشت و ده‌‏ها مسجد و حسینیه و مدرسه دینی شیعیان نیز مسدود گشته است.

همزمان با بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای عربی و قیام مردم علیه رژیم‌های دیکتاتور و مستبد، در عربستان سعودی نیز مردم عدالت‌خواه این کشور برای رهایی از دیکتاتوری آل سعود به پاخاستند که با سرکوب شدید نیروهای آل سعودی مواجه شدند.

بسیاری از شخصیت‌های مخالف عربستان کشته یا زخمی شدند؛ اما همچنان تظاهرات علیه رژیم حاکم در این کشور ادامه دارد.
https://taghribnews.com/vdcjxyevouqeyhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی