تاریخ انتشار۲۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 56144

سید علی فضل الله موضع وحدت آفرین شیخ الازهر را ستود

فضل الله ضمن قدردانی از سخنان شیخ الازهر در ارتباط با وحدت مذاهب اسلامی، همه مراجع در جهان اسلام را به همصدا شدن با این ندای وحدت فراخواند.
سید علی فضل الله موضع وحدت آفرین شیخ الازهر را ستود
به گزارش تقریب(تنا)،
"سید علی فضل الله" با صدور بیانیه ای ضمن قدردانی از سخنان "احمد الطیب" شیخ الازهر در ارتباط با مذاهب اسلامی به ویژه دو مذهب شیعه و سنی، موضع وی را وحدت آفرین، شجاعانه و مصر بر ایجاد وحدت میان دو بال جهان اسلام توصیف کرد.

وی با بیان این که این موضع رابطه کسانی که حریص بر ایجاد وحدت میان مسلمانان و بستن راه بر توطئه های تفرقه انگیز بین المللی و صهیونیستی هستند را تقویت می کند، تاکیدکرد: سخنان شیخ الازهر در راستای توحید صفوف مسلمانان برای بازسازی جوامع اسلامی است. 

وی افزود: این سخنان در شرایط کنونی که کشورهای بزرگ بذر تفرقه در میان فرزندان امت اسلامی می پاشند و به اختلاف های آنها دامن می زنند، جغرافیای اسلامی را به سوی وحدت تاریخ و تمدن و سرنوشت خود سوق می دهد.

فضل الله سخنان شیخ الازهر مبنی بر گشودن درب های الازهر به سوی دانشجویان مسلمان شیعه برای پژوهش، اقدامی در راستای مقابله با فتنه انگیزی ها میان شیعه وسنی عنوان کرد و از مراجع اسلامی در جهان اعم از شیعه وسنی خواست با این ندای اسلامی و وحدت بخش هم صدا شوند تا همگان در جهان اسلام موضعی واحد اتخاذ کنند و به همه دشمنان اعلام کنند تصمیم امت اسلامی بر همبستگی، وحدت تصمیمی واحد است هرچند که طوفان ها بوزند و شرایط سخت باشد.

https://taghribnews.com/vdcjxvei.uqemxzsffu.html
مرجع : الوفد
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی