تاریخ انتشار۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : 178745

تاکید بر مقابله با فتنه مذهبی در کنفرانس وحدت اسلامی

در کنفرانس وحدت اسلامی مشاور رئیس دولت امارات عربی متحده و وزیرخارجه سابق لبنان بر لزوم مقابله با فتنه مذهبی تاکید کردند .
تاکید بر مقابله با فتنه مذهبی در کنفرانس وحدت اسلامی

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سید علی آل هاشم در سخنانی در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی
گفت : امروز باید بیش از گذشته بر مسئله همگرایی بین مسلمانان تاکید کنیم .

مشاور رئیس دولت امارات با قدردانی از برگزاری این کنفرانس و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مسئله وحدت اسلامی را مهمترین مسئله جهان اسلام برشمرد.
 
وی با بیان این که امروز باید بیش از گذشته بر مسئله همگرایی بین مسلمانان تاکید کنیم، افزود: دولت امارات این مسئله را در صدر برنامه ها قرار داده است و اهتمام ویژه ای به آن دارد.
 
مشاور رئیس دولت امارات عربی متحده با مهم خواندن وظیفه علما گفت: اندیشمندان و علمای جهان اسلام باید با تبیین اسلام حقیقی عوامل فتنه و تفرقه را شناسایی و معرفی کنند.
 
"عدنان منصور" وزیرخارجه سابق لبنان نیز با هشدار نسبت به فتنه مذهبی درجهان اسلام، تاکید کرد: این فتنه بیشترین اثار منفی را در جوامع اسلامی دارد.
 
وی با اشاره به تلاشهای دشمنان اسلام برای نهادینه کردن این فتنه بین مسلمانان، افزود :سیاست دشمنان ایجاد اختلاف مذهبی در کشورهای اسلامی است .

عدنان منصور ادامه داد: در جوامع اسلامی قوم، نژاد و رنگ معنایی ندارد و همه باید به دنبال پیشرفت و دوری از تبعیض باشند. در تمام جوامع قومیت‌های مختلفی هست اما همگی باید به دنبال وحدت باشند.اگر وحدت به وجود بیاید دیگر تبعیض معنایی ندارد.

وی همچنین گفت: اصل آموزه های دین اسلام بر اساس مساوات است و شعار آن، این است که هیچ فرقی بین مسلمانان وجود ندارد مگر در داشتن تقوای الهی.
 
https://taghribnews.com/vdcjxoeviuqeaaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی