تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 73451

۷۲سخن عاشورایی رهبر انقلاب منتشر شد

در آستانه بزرگداشت شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) كتاب ' ۷۲سخن عاشورایی ' حاوی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ، توسط دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی ) منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری تقریب "تنا" به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)،
این كتاب در ۲۹۶ صفحه، گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ا‌ی(مدظله‌العالی) درباره‌ی مسائل مختلف مربوط به نهضت حسینی را ارائه كرده كه از خرداد ۱۳۶۸ تا تیرماه ۱۳۹۰ در محافل و مجالس گوناگون ایراد و در قالب ۷۲ سخن جمع‌آوری شده است.
همچنین در بخش پایانی این كتاب دعاهایی كه معظم‌له با محوریت \'حماسه‌ی عاشورا\' در سخنرانی‌های مختلف فرموده‌اند، جمع‌آوری و ارائه شده است.
در بخشی از پیشگفتار این كتاب آمده است: در میان همه‌ی تلاش‌های گذشتگان در بهره‌گیری از بركات و آثار نهضت امام حسین(ع) نام امام خمینی(ره) همچون ستاره‌ای فروزان می‌درخشد؛ چرا كه آن امام راحل با استفاده دقیق و روزآمد از معارف حسینی و با طرح شعار برخاسته از فلسفه‌ی عاشورا یعنی \'پیروزی خون بر شمشیر\' توانست انقلاب ملت مسلمان ایران را رهبری و به پیروزی برساند و به تبلیغ عملی و نشان‌دادن جلوه‌ی حقیقی فلسفه قیام عاشورا اقدام كند.
كتاب \'۷۲ سخن عاشورایی\' به همت علیرضا مختارپور قهرودی جمع‌آوری و تدوین شده است و دارای یك فهرست تفصیلی است كه بر اساس ترتیب زمانی رخدادها تنظیم شده است. این كتاب همچنین دارای یك فهرست مطالعه موضوعی در ذیل عناوینی چون: زندگی و ابعاد شخصیت امام حسین(ع)، اهداف و فلسفه قیام، درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، اهمیت ماه محرم و برگزاری مجالس عزاداری و ذكر مصیبت است.
در بخشی از كتاب به نقل از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع علما و روحانیون در سال ۷۱ آمده است: روزی در همین كشور ما، مبارزات ضداستعماری ، ضداستبدادی و ضد دستگاه كفر و طاغوت مطرح بود. اما بعضی این تكلیف را تشخیص نمی‌دادند و به كارهای دیگر چسبیده بودند. احیانا اگر كسی تدریسی داشت، اگر تالیفی داشت، اگر یك حوزه كوچك تبلیغی داشت، اگر هدایت جمع محدودی از مردم در كارهای دینی بر عهده او بود، فكر می‌كرد اگر به آن مبارزه بپردازد، آن كارها معطل خواهد ماند! مبارزه به آن عظمت و به آن اهمیت را ترك می‌كرد، برای اینكه از این كارها باز نماند! یعنی اشتباه در شناختن آنچه لازم بود. آنچه مهم بود و آنچه اهم بود. حسین ابن علی علیه‌السلام در بیانات خود فهماند كه برای دنیای اسلام در چنین شرایطی، مبارزه با اصل قدرت طاغوتی و اقدام برای نجات انسان‌ها از سلطه شیطانی و اهریمنی این قدرت، واجب‌ترین كارهاست.
این كتاب كه جدیدترین محصول انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی) است در شمارگان ۱۰۰۰۰ نسخه و با قیمت ۵۰۰۰۰ ریال روانه كتابفروشی‌ها شده است.
علاقه‌مندان برای تهیه این كتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۸۳۶۹۵ و ۶۶۴۸۳۹۷۵-۰۲۱ و ۰۹۱۹۵۵۹۳۷۳۲ تماس حاصل نمایند و یا به نشانی پست الكترونیكی book@khamenei.ir مكاتبه نمایند.

https://taghribnews.com/vdcjvxea.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی