تاریخ انتشار۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 76331

شورای امنیت انفجارهای روز گذشته دمشق را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد بمب‌گذاری انتحاری روز گذشته در پایتخت سوریه را كه منجر به كشته شدن 44 نفر و مجروحیت 150 نفر شد محکوم کرد.
شورای امنیت  انفجارهای روز گذشته دمشق را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب "تنا" ،  به نقل از بی‌بی‌سی، شورای امنیت سازمان ملل متحد بمب‌گذاری انتحاری در پایتخت سوریه را محکوم کرد. در این بمب گذاری دهها نفر کشته و ۱۵۰ نفر مجروح شده‌اند.
بنابراین گزارش، تمام ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کردند که هرگونه اقدام تروریستی از قبیل آنچه دیروز در سوریه اتفاق افتاد،غیرقابل توجیه است.
با این حال اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان در تصویب قطعنامه‌ای در خصوص وقایع ماه‌های اخیر سوریه دچار اختلاف نظر هستند.
دولت سوریه القاعده را مسئول انفجارهای روز گذشته در دمشق دانسته است. این در حالی است که مخالفین دولت سوریه می‌گویند که این اقدام با هدف آنچه توجیه سرکوب‌ها خوانده‌اند، انجام شده است.
این عملیات تروریستی یک روز پس از آن انجام شد که ناظران اتحادیه عرب پای به دمشق گذاشتند. این ناظران قرار است مقدمات سفر فرستاده ویژه اتادیه عرب به دمشق را آماده کنند.
روز گذشته دو انفجار مهیب پایتخت سوریه را لرزاند. انفجار نخست که ساختمان وزارت اطلاعات و امنیت عمومی سوریه در نزدیکی میدان "کفرسوسه" را هدف قرار داد و انفجار دوم نیز یک ساختمان امنیتی دیگر در نزدیکی هتل "الکارلتون" در دمشق را هدف قرار داده بود.
روز قبل از انفجارها خبرگزاری سوریه به نقل از یک منبع دولتی لبنان اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور به دولت خبر داده اند که تعدادی از عناصر وابسته به سازمان القاعده از طریق مرزهای لبنان و منطقه عرسال در شرق این کشور وارد سوریه شده اند.
این منبع لبنانی که به نام وی اشاره ای نشده است، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که دستگاه های امنیتی لبنان در جریان نشست امینتی خود که به ریاست نجیب میقاتی نخست وزیر دولت لبنان برگزار شد، چند هفته قبل اطلاعاتی در زمینه نفوذ عناصری از القاعده به سوریه از طریق مرز عرسال به دولت داده اند، بر اساس این گزارش عناصر القاعده با عنوان معارض سوری وارد این کشور شده اند.
https://taghribnews.com/vdcjvtea.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی