تاریخ انتشار۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 159610

باید بعثت پیامبر(ص) را در دل جوانان، پایدار و جاودانه سازیم/بوکوحرام از مفهوم اسلام و رحمانیت پیامبر (ص) هیچ بهره ای نبرده است

چگونه می توانیم راحت بخوابیم در حالی که گروه تروریستی بوکوحرام که از مفهوم اسلام و رحمانیت پیامبر (ص) هیچ بهره ای نبرده است دختران مسلمان را به برده داری بکشند.
باید بعثت پیامبر(ص) را در دل جوانان، پایدار و جاودانه سازیم/بوکوحرام از مفهوم اسلام و رحمانیت پیامبر (ص) هیچ بهره ای نبرده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، در سخنانی در مراسم افتتاحیه اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی خاطرنشان کرد: باید خود را باید برای یک نبرد فرهنگی عظیم با کشورهای صنعتی و مدرن آماده کنیم تا بتوانیم نسل جوان امروز و فردا را حراست کنیم و بعثت یکی از راهکارهای مقابله با توطئه دشمنان است.
وی افزود: امروز غرب نمی‌خواهد که دنیای اسلام در مسیر فناوری‌های مدرن قرار گیرد و تلاش دارد مصرف‌گرایی و لذت‌گرایی را بویژه برای نسل جوان ما مسیر زندگی قرار دهد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیان داشت: آنها سلطه و موفقیت خود را در انحصاری کردن فناوری‌های مدرن می‌دانند، به همین دلیل به بهانه‌های مختلف می‌خواهند دنیای اسلام و جهان در حال توسعه را همیشه با فاصله‌ای چند ساله با دنیای پیشرفته صنعتی خود قرار دهند.

وی با بیان این که خواست منطقی همه انسان ها منطبق است با فرهنگ راستین اسلامی که آن فرهنگ هم منطبق با فطرت انسانی است تصریح نمود: در مقطعی اززمان قرار داریم که بی تردید می توان آن را عصر ارتباطات نامید، قدرت ارتباطات در دنیای امروز یک بخش مهم از قدرت ملی است؛ هر کشوری که بتواند ندا و صدای مردم خود را بهتر به جهانیان برساند و بتواند رابطه بهتری در میان اقشار و گروه های جامعه خود ایجاد کند و در کشور و منطقه بتواند ندای اکثریت باشد و هم نوا با خواست فطرت انسانی باشد، بی تردید می تواند موفق باشد.

وی افزود: در این مقطع بی تردید یکی از تقابل هایی که امروز وجود دارد تقابل جهان اسلام با دنیای غرب است آن هم بر سر هویت و به ویژه هویت نسل جوان ما؛ غرب تلاش می کند تا هویت جوامع انسانی را به سمت هویتی که خود می خواهد شکل دهد؛ امروز قبل از آنکه تصرف سرزمین ها مورد نظر قدرت های بزرگ جهانی باشد، تصرف اذهان و افکار جوامع مورد نظر قدرت ها است.

وی با تاکید بر اینکه دنیای اسلام باید با همه توان برای حراست فرهنگ و هویت اسلامی خود هم در ابزار و هم در محتوا وارد عمل شود، تصریح نمود: رسانه‌هایی که غرب از لحاظ فناوری و تجهیزات در اختیار دارند برای ما نقطه‌ای است که امروز نه یک انتخاب بلکه ضرورت است تا ما هم از آن فناوری‌های برخوردار شویم، شاید که آنها از نظر تجهیزات و ابزار قدمی جلوتر باشند اما ما دارای محتوایی سرشار از هدایت هستیم و آن فرهنگ هنر اسلام و خاندان رسالت و اهل‌ بیت(ع) است.

روحانی افزود: در انقلاب اسلامی ما ابزاری در اختیار نداشتیم. نه تنها رادیو و تلویزیون بلکه ابزار لازم برای چاپ انواع اعلامیه‌ها را هم در اختیار نداشتیم. امام بود و نوار ضبط‌صوت که از نجف یا پاریس، آن هم از طریق تلفن به ایران منتقل می‌شد و در جای جای ایران کمتر از 48 ساعت پخش می‌شد بنابراین ما از لحاظ ابزار بسیار ضعیف‌تر از جبهه مقابل بودیم، اما از لحاظ محتوا توانستیم پیروز شویم؛  ابزار و محتوای ما در آن دوران مسجد، هیئت، روحانیت و شبکه ارتباطی مردم بود.

وی در ادامه با اشاره به نقش و اهمیت رسانه در جهان اسلام، گفت: رسانه‌ها امروز نقش تأثیرگذاری بر هنجارها و زندگی دارند. امروز رسانه‌ها نه تنها تصویر را منتشر می‌کنند، بلکه تولیدکننده تصویر نیز هستند و اگر ما نتوانیم با قدرت از فرهنگمان صیانت کنیم، سبک زندگی جامعه اسلامی به تدریج سبکی غربی خواهد شد؛ این فاجعه‌ای بزرگ برای اسلام است که با جاهلیتی نو مواجه می‌شود و به جای آن فرهنگ نوری که از غار حرا تابیدن گرفت، خدای ناکرده ظلم، جهان و تاریکی زندگی نسل جوان امروز و فردای ما را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما در فرهنگ و تولید فرهنگی باید با برند خودمان افکار عمومی و اذهان دنیای اسلام را جذب کنیم؛ از فریادها و زرق و برقهای دنیای غرب نهراسیم.؛ ما می‌توانیم موفق و پیشرو باشیم و راه پیامبر(ص) ادامه دهیم و اگر نمی‌توانستیم او امام هدایت ما نبود و اگر نمی‌توانستیم راه پیامبر(ص) را ادامه دهیم، او سراج منیر ما نبود؛ ما می‌توانیم راه پیامبر را برگزینیم.

رییس جمهوری ادامه داد: ما امروز در این مقطع حساس تاریخی باید بار سنگینی را که بر دوش داریم، احساس کنیم. امروز دنیای غرب و دشمنان اسلام خواسته اند چهره اسلام را به گونه دیگری معرفی کنند، پیامبری که پیامبر عفو و رحمت بود و برداری و الفت را آورد. و اذکروا نعمت الله علیکم اذ کنتم اعداء فإلف بین قلوبکم فإصبحتم بنعمته اخوانا.
روحانی ادامه داد: پیامبر (ص) الفت، اخوت، مهر و صمیمت را در جامعه آورد، جنگ های دهه ها و قرن ها را از بین برد و نه تنها میان اوس و خزرج که میان همه جوامعی که طالب هدایت بودند، وحدت، اتحاد و صمیمت را ایجاد کرد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: عده ای امروز می خواهند این چنین اسلام را معرفی کنند که دزدیدن دختران در حال تحصیل دبیرستان را نعوذباالله افتخار دینی و اسلامی خود بدانند و اعلام کنند. دختر جوان مسلمان را به عنوان برده تصرف و این کار سبوعانه، وحشیانه و جاهلی را به نام اسلام معرفی کنند؟

روحانی اظهار داشت: آیا هیچ مسلمانی می تواند شب راحت بخوابد که ندای مظلومیت انسانی را، نه حتی مسلمانی را بشنود که «من سمع رجل ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس به مسلم».

وی تصریح کرد: چگونه امروز برای ما قابل تحمل است که یک عده گمراه و نادان که نه از قرآن، نه از سیره و سنت پیامبر (ص) بهره ای برده اند و هرگز پیامبر را به عنوان اسوه انتخاب نکرده و نپذیرفته اند، به نام دین و جهاد، تروریسم، ارعاب، ترور و وحشت و مشکلات را در دنیای اسلام و در جوامع دیگر به نام دین، جهاد و قرآن ایجاد کنند؟

رییس جمهوری گفت: امروز این رسالت سنگین بر دوش ما است که از اسلاممان، پیامبرمان و بعثت پیامبرمان دفاع کنیم. رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران و این ملت بزرگ ندای مبارزه با افراط و خشونت را به صورت یک ندای جهانی در سازمان ملل اعلام کردند و طرح مقابله در برابر خشونت و افراطی گری  را به عنوان یک طرح از جانب ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل متحد بردند، آن را نه تنها تصویب کردند بلکه با صدای رسا آن را به اتفاق آرا مصوب ساختند.
رییس جمهوری ادامه داد: این بدین معناست که ما می توانیم پرچمدار مبارزه با افراط و افراطی گری باشیم و چهره واقعی اسلام را در دنیای امروز معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه روزی باید فرا برسد که همه رسانه های جهان اسلام بتوانند یک رسانه مرتبط و مستقلی را در سراسر جهان به وجود آورند، خاطرنشان کرد: می توانیم با تولیدات و همبستگی مان، نگذاریم غرب در خبرها و تفسیرها پیشتاز باشد، نگذاریم حوادث را آنها مفسر باشند. آنها تفسیر و تعبیر کنند و ما باید ما پیشتاز این حرکت باشیم.

رئیس جمهوری در ادامه با تقدیر از برگزاری این اجلاس و تاکید بر نهادینه شدن اهداف آن، بیان داشت: باید چهره واقعی اسلام را در رسانه‌های اسلامی معرفی کنیم و قرآن را تبیین و راه پیامبر(ص) را ترویج کنیم.

https://taghribnews.com/vdcjvhevyuqeimz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی