تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 83063
خرمشاد:

جمهوری اسلامی ایران و مصر،موتور محرکه بیداری اسلامی درجهان اسلام هستند

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران و مصر به عنوان دو قطب فکری و عملیاتی در جهان اسلام و موتور محرکه بیداری اسلامی درجهان اسلام محسوب می شوند.
جمهوری اسلامی ایران و مصر،موتور محرکه بیداری اسلامی درجهان اسلام هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر محمد باقر خرمشاد با اشاره به تقارن بیداری اسلامی و انقلاب مردم مصر با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان کرد : بیداری اسلامی به ویژه فرار حسنی مبارک حادثه تاریخی مبارکی بود که با ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی ایران همزمان شد و این تقارن تاریخی، ایده بیداری اسلامی الهام گرفته از انقلاب اسلامی را تقویت می کند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: این تقارن می تواند ایران ومصر را به عنوان دو قطب فکری و عملیاتی در جهان اسلام، به موتور محرکه بیداری اسلامی درجهان اسلام تبدیل کند.

خرمشاد با بیان این که وجه مشترک این دو انقلاب این است که در هر دو، یک فکر بنیاد انقلاب را که مبتنی بر بیداری اسلامی بوده تدارک دیده است،گفت: مجموعه افرادی که از صندوق های رای در مصر رتبه اول راکسب کردند از جنس همان فکری هستند که انقلاب اسلامی را در ایران ساماندهی و به پیروزی رساندند و حاکمیت را تشکیل دادند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: فکر جنبش اسلامی و نهضت های اسلامی در همه کشورهای اسلامی وجود داشته که ۳۳ سال قبل در ایران تبدیل به انقلاب و حکومت شد و بعد از ۳۲ سال در مصر و سایر کشورهای اسلامی توانست سامان پیداکند وتبدیل به انقلاب شود و اكنون نیز برای ساختار سازی و در اختیار گرفتن حکومت،تلاش کند.

دکتر خرمشاد همچنین در خصوص ادامه رفت و آمد نخبگان مصری و ایرانی و برنامه های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این ارتباط،افزود: اگر پارلمان مصر شکل بگیرد و روابط تسهیل شود، ملت مصر و ملت ایران و نخبگان هر دو کشور اسلامی حرف های زیادی برای گفتن و آموختن ازیکدیگر دارند.

وی اضافه کرد: پدیده بیداری اسلامی که امروز درجهان اتفاق افتاده، بیش از پیش موجب نگاه خاص بیرونی به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران شده است، لذا تلاش براین بوده که بابرگزاری سلسله همایش ها و برنامه های متعدد در کشورهای مختلف،بتوانیم تاریخ انقلاب اسلامی را به گونه ای عرضه کنیم که حالت الهام بخشی اش را القاء و تبیین کند.
https://taghribnews.com/vdcjtyeo.uqetmzsffu.html
مرجع : روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی