تاریخ انتشار۱۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 101136

مراسم دومین سالگرد رحلت علامه فضل الله در لبنان

تنا - بیروت
بزرگداشت دومین سالگرد رحلت علامه سید محمد حسین فضل الله با حضور جمع كثیری از علما و اندیشمندان كشورهای عربی در بیروت برگزار شد.
مراسم دومین سالگرد رحلت علامه فضل الله در لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب،در این مراسم، سید علی فضل الله، فرزند برومند علامه فضل الله، با تأكید بر تمسك به وحدت، تصریح كرد:‌ ما همچنان بر وحدت میان مسیحیان و مسلمانان برای بستن درهای فتنه تأكید می‌كنیم، چرا كه وحدت تنها راه مقابله با هرگونه بحران و خطر و راه حل معضلات معیشتی مردم است.

وی افزود:‌ دغدغه اصلی علامه فضل الله وحدت امت اسلامی بود، ایشان درك كرده بود كه خطر ناشی از تفرقه و اختلاف بزرگترین خطر از سوی استكبار جهانی است.

سید علی فضل الله همچنین یادآوری كرد كه فلسطین نزد علامه فضل الله یك معیار و میزان بود و به همین دلیل بر موضع ثابت خود نسبت به استكبار و پشتیبانان رژیم صهیونیستی تأكید می‌كرد.

وی در خصوص بحران‌های منطقه خاطرنشان كرد:‌ چالش‌هایی كه ما در آن به سر می‌بریم، فراتر از كشورهای عربی و اسلامی است و همین مسئله نیاز ما را به امثال علامه فضل الله نشان می‌دهد، چرا كه ما به كسانی نیازمندیم كه مسیر بسته میان عقل‌ها و قلب‌ها را باز كنند و به عمق قلب‌های مردم نفوذ نمایند.

سید علی فضل الله در پایان سخنان خود بار دیگر خواستار وحدت شد و گفت:‌ بیایید گفت‌وگو كنیم و یكدیگر را به حق و حقیقت و صبر و تحمل فراخوانیم، چراكه سرنوشت و هم و غم ما یكی است و آن، فلسطین و قدس شریف است.

در ادامه مراسم، "محمد فنیش" وزیر لبنانی نیز در خصوص مسائل مصر گفت: ما خوشحالیم كه جنبش مردمی و اسلامی مصر پیروز شده و به برخی از اهداف خود دست یافته است، لذا مصر می‌تواند نقش و موقعیت از دست رفته خود را در مقابله با رژیم صهیونیستی و یاری ملت فلسطین بازیابد.

وی در زمینه مسائل سوریه نیز تأكید كرد: مداخله كشورهای خارجی در سوریه و تحریك بر فتنه انگیزی در این كشور باید متوقف شود و بر گفت‌وگو به عنوان تنها وسیله برای از بین بردن این بحران تكیه گردد.

فنیش در خصوص مسائل لبنان نیز تأكید كرد: پایبندی به مقاومت به عنوان جزئی از معادله قدرت مطرح است كه این سرزمین را آزاد كرده، دشمن را شكست داده و حامی وطن بوده است، این معادله شامل ملت، ارتش و مقاومت است.

وی از نیروهای سیاسی خواست تا به سخنان سیاسی خود توجه بیشتری داشته باشند و از برانگیختن تعصبات بپرهیزند تا خسارتی به وحدت امت و جامعه وارد نشود.

در قسمت دیگری از مراسم، شیخ الصفار، عالم شیعه عربستانی در خصوص شخصیت علامه فضل الله خاطرنشان كرد: علامه راحل، یكی از برگزیدگان خدا بود كه با اندیشه‌ها و آرای جدید و اصلاحگرانه‌اش مسیر ممارست و پشتكار را درنوردیده بود. علامه فضل الله در تغییر افكار و اندیشه‌ها بسیار موفق بود و ثابت كرده بود كه می‌توان اصلاح و تغییر ایجاد كرد، تا به این وسیله حجت بر تمامی كسانی كه خواستار تجدید و اصلاح هستند تمام شود.

ابراهیم جعفری، رئیس حزب ملی عراق نیز طی سخنانی در مورد علامه فضل الله گفت: ایشان از معدود كسانی بودند كه پرچم وحدت انسانی و اجتماعی و دینی را بر دوش كشیده بودند. ایشان قهرمان این مسیر در تمام عرصه‌ها بودند و از اسلام حقیقی كه فرقه گرایی را محكوم می‌كند سخن می‌گفتند.

گفتنی است در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد علامه فضل الله، بسیاری از علمای دینی و رهبران سیاسی از كشورهای عربی و همچنین گروهی از محبان راه و اندیشه علامه فضل الله حضور داشتند.
https://taghribnews.com/vdcjtvevmuqeyvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی