تاریخ انتشار۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : 49683
نخست وزير سابق لبنان:

اعراب در مورد فلسطين وحدت رأي داشته باشند

نخست وزير سابق لبنان با تاكيد بر ضرورت آزادي فلسطين از چنگال صهيونيستها، اظهار داشت: كشورهاي عربي بايد در مورد فلسطين وحدت رأي داشته باشند.
اعراب در مورد فلسطين وحدت رأي داشته باشند
به گزارش خبرنگار تقريب(تنا) در بيروت،"سليم الحص" در تحليلي با اشاره به اهميت مسئله فلسطين در جهان اسلام، خاطرنشان كرد: زمان آن فرا رسيده است كه مواضع كشورهاي عربي در مورد مسئله فلسطين يكپارچه شود.

وي افزود: اعراب مدت طولاني در مورد فلسطين دچار تعارض و تناقض بودند. در ابتدا فلسطين سرزميني بود كه از نظرگاه كشورهاي عربي بايد از چنگال اشغال صهيونيستها خارج شود اما به مرور زمان مفهوم متفاوت يافت و تنها كرانه باختري به عنوان سرزمين فلسطينيان و ما بقي سرزمين اسرائيل تعريف شد.

نخست وزير سابق لبنان با بيان اينكه صهيونيسم حركتي استعماري و اشغالگر است، تصريح كرد: بسنده كردن به سرزميني كوچك كه تنها بخشي از فلسطين است آنها را از اهداف خود يعني آزادي اين سرزمين از اشغال دور كرد. سرزميني كه در تاريخ متعلق به فلسطينيان بوده اما در حال حاضر اين كشور با تمام امكانات آن به مكاني براي تاخت و تاز صهيونيستها مبدل شده است.

وي افزود: هيچ عربي وجود ندارد كه حق مشروع خود را در سرزمين فلسطين با همه ثروتهاي آن ناديده بگيرد پس چطور مي تواند بالغ بر نيمي از اين سرزمين را به صهيونيستها واگذار كند و از حق خود بگذرد؟

سليم الحص وظايف اعراب را اتحاد ديدگاه در مورد مسئله فلسطين دانست و تصريح نمود: اعراب بايد به اصالت ايمان خود بازگردند و همه خواستار آزادي و رهايي كل سرزمين فلسطين از دست اشغالگران و تاسيس يك كشور عربي به پايتختي قدس شريف باشند.
https://taghribnews.com/vdcjtmex.uqehozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی