تاریخ انتشار۲۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۸:۳۹
کد مطلب : 101389

صالحی ضمن اعلام مجدد حمایت ایران از طرح عنان: همگان عاقل باشند و اوضاع سوریه را بدتر نکنند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفری به ابوظبی گفت: ایران از طرح کوفی عنان حمایت کرده است.
صالحی ضمن اعلام مجدد حمایت ایران از طرح عنان: همگان عاقل باشند و اوضاع سوریه را بدتر نکنند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "علی‌اکبر صالحی" در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی رویترز، در حاشیه سفر غیرمنتظره خود به امارات متحده عربی که روز دوشنبه برگزار شد، گفت: ما باید به کوفی عنان فرصت کافی بدهیم تا بتواند طرح شش ماده‌ای خود را به پیش ببرد. 

وی افزود: ما از طرح کوفی عنان حمایت کرده‌ایم و به صورت آشکار حمایت خود را نشان داده‌ایم و همچنان از کوفی عنان حمایت می‌کنیم زیرا بر این باوریم که وی به عنوان فرستاده بی‌طرف سازمان ملل متحد در حال بیشترین تلاش برای پیدا کردن راهی برای خروج از این بحران است. 

صالحی تأکید کرد: پیام من به همه کشورهایی که می‌توانند نقشی در این زمینه ایفا کنند این است که خیلی مراقب، با احتیاط و عاقل باشند تا اوضاع را بدتر نکنند.
 
وزیر خارجه ایران گفت: هیچ حاکمی حاکم ابدی نیست و درباره بشار اسد نیز باید بگویم سال 2014 انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود. ما باید اجازه دهیم رویدادها مسیر طبیعی خود را طی کنند. 

وی اضافه کرد: هدف و اراده ما بر این است که در مسیر حل این موضوع پیش برویم زیرا ادامه این پرونده ساختگی به نفع هیچ‌کس در جامعه بین‌المللی نیست؛ از جمله کشورم (ایران)، کشورهای منطقه و هیچ‌ کشور دیگر. 

گفتنی است، کوفی عنان امروز سه‌شنبه وارد تهران می‌شود و در خلال این سفر با مقامات کشورمان درباره مسئله سوریه تبادل نظر خواهد کرد. 

این دومین سفر عنان در مقام نماینده سازمان ملل در امور سوریه به کشورمان است. وی پس از سفر به دمشق برای بار دوم راهی تهران شده است. 

عنان پیش از این تأکید کرده بود که ایران نقش مهم و مؤثری در حل مسائل سوریه دارد. 

کوفی عنان امروز (سه‌شنبه) با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
https://taghribnews.com/vdcjovevhuqeytz.fsfu.html
مرجع : واحد مرکزی خبر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی