تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 159683
در بيانيه پايانی نشست "جهان عاری از خشونت و افراطي‌گری از منظر اديان ابراهيمی" تاكيد شد؛

حمايت از طرح جهان عاری از خشونت رئيس جمهور ايران

انديشمندان مسلمان و مسيحي از ايران و آمريكا شركت كننده در نشست "جهان عاري از خشونت و افراطي‌گري از منظر اديان ابراهيمي"؛ با صدور بيانيه اي حمايت خود را از طرح رئيس جمهور كشورمان مبني بر جهان عاري از خشونت و افراطي گري اعلام كردند.
حمايت از طرح جهان عاری از خشونت رئيس جمهور ايران
نشست «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری از منظر ادیان ابراهیمی» كه با حضور اندیشمندان مسلمان و مسیحی از ایران و آمریكا عصر روز یكشنبه ۴ خرداد در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با صدور بیانیه ای به كار خود پایان داد .

در این بیانیه كه به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شد، آمده است:

- اندیشمندان و متفكرینِ حاضر «اصل گفتگو» را ضروری‌ترین ابزار برای مقابله با خشونت و افراطی‌گری دانسته و امیدوارند در تداوم گفتگوهای مثبت و سازندة دینی به عالی‌ترین و بهترین هم‌اندیشی و همكاری در عرصه بین‌الملل دست یابند.

- برای نهادینه سازی زبان گفتگو بین ادیان الهی باید نخست فضای شناخت و تعارف به وجود آید سپس زمینۀ تفاهم و فهم مشترک پدید آید تا در نهایت امکان تعامل و همکاری­های بینادینی و همزیستی مسالمت آمیز رهبران و پیروان ادیان توحیدی فراهم گردد.

- هدف گفتگو دستیابی به مبانی مشترک به جای دست یافتن به آراء و نظرات مشترک است. در صورت ادراک و تعامل متقابل و احترام به عقاید یکدیگر است که زمینه لازم برای رفع سوء برداشت­ها و کاهش نزاع­های بیهوده و نهایتاً بسترهای فهم مشترک محقق خواهد شد.

- ما باید افقی را بگشاییم كه در آن به جای جنگ، صلح، به جای خشونت، مدارا، به جای خونریزی، پیشرفت، به جای تبعیض، عدالت، به جای فقر، برخورداری و به جای استبداد، آزادی در سراسر جهان بهتر دیده شود.

- مسئولیت ویژه رهبران، پیروان ادیان و اندیشمندان و متفكرین دینی بر دفاع جمعی و متقابل از ارزش‌های والای دینی و پای‌بندی بر اصول مشترك ایمانی و اخلاقی است.

- ضرورت دارد رهبران دینی در قالب همكاری مشترك نسبت به رفع خشونت و افراطی‌گری بكوشند و راه خود را از كسانی كه با دینی جلوه دادن رفتار خشونت آمیزِ خود چهره دین را مخدوش می‌كنند، جدا كنند.

- امروز شاهد ترویج خشونت به نام دین در سوریه، لبنان، آفریقای مركزی، میانمار و نیجریه و... هستیم. كه این رفتارها هرگز مورد تأیید بزرگان و رهبران دینی نبوده و تروریسم و افراط گرایی را به هر شكل آن محكوم می‌نمائیم.

- شركت كنندگان حمایت خود را از طرح جناب آقای دكتر روحانی رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران با موضوع«جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» كه در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز سوم مهر ماه ۱۳۹۲ ارائه شد، و با رأی قاطع نمایندگان همه كشورها تأیید شد، اعلام می‌نمایند.

- حاضرین به پشتوانه تمامی امكانات مادی و معنوی خود تلاش در جهت تأمین منویات فوق از جمله اتخاذ تدابیر لازم برای تقویت ایده منفی خشونت و افراطی گرایی را وظیفه خود می‌دانند و امید دارند تحت عنایات خداوندی بتوانند گامی در جهت انجام وظایف و تعهدات دینی خود برداشته و موجب رضایت حق تعالی و سعادت و رستگاری دنیوی و اخروی رهبران و تمامی رهروان ادیان الهی را فراهم سازند.
https://taghribnews.com/vdcjohevtuqeimz.fsfu.html
مرجع : روابط عمومي سازمان فرهنگ
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی