تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 159782

توافق فتح و حماس برای انتخاب رامی الحمد الله به عنوان نخست وزير

سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد: مسئولان حماس و فتح دوشنبه شب درباره انتخاب رامی الحمد الله به عنوان نخست وزیر دولت وحدت ملی به توافق رسیدند.
توافق فتح و حماس برای انتخاب رامی الحمد الله به عنوان نخست وزير
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، "سامی ابو زهری" دور نخست گفتگوها بین عزام الاحمد مسئول جنبش فتح با مقامات فتح را درباره تشکیل دولت وحدت ملی که شب دوشنبه در غزه برگزار شد را مثبت و قابل قبول توصیف و تاکید کرد: طرفین امروز هم درباره این موضوع گفتگو خواهند کرد .

ابو زهری گفت: ما به طور رسمی توافق کردیم که رامی الحمد الله ریاست دولت جدید وحدت ملی را برعهده داشته باشد و هم چنین درباره برخی از وزرای کابینه جدید فلسطین به توافق رسیدیم و رایزنی های ما درباره انتخاب برخی از وزرای دیگر روز سه شنبه ادامه خواهد یافت.

سخنگوی جنبش حماس تصریح کرد: جلسه روز سه شنبه مسئولان فتح و حماس در واقع جلسه پایانی طرفین برای رسیدن به توافق نهایی درباره ترکیب دولت جدید خواهد بود .

در همین حال یک مسئول نزدیک به گفتگوها بین مسئولان فتح و حماس اعلام کرد طرفین تاکنون نتوانستند درباره وزیر امورداخلی فلسطین که برروند فعالیت سرویس های امنیتی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن نظارت خواهدداشت ، به توافق برسند .

این مسئول که خواست نامش فاش نشود ، افزود عزام الاحمد پیشنهاد کرد رام الحمد الله علاوه نخست وزیری ،مسئولیت وزارت امور داخلی را هم برعهده داشته باشد .

این مسئول ناشناس تاکید کرد مسئولان جنبش حماس پس از بررسی پیشنهاد عزام الاحمد ، در جلسه پایانی روزسه شنبه به آن پاسخ خواهند داد و در صورت توافق طرفین درباره این موضوع دولت جدید فلسطین روز پنجشنبه در حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سوگند یاد خواهد کرد .
https://taghribnews.com/vdcjohev8uqeiaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی