تاریخ انتشار۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 53958

افزایش همکاری تجاری بین روسیه و کشور های اسلامی

نماینده روسیه در سازمان کنفرانس اسلامی خواستار افزایش مبادلات تجاری میان روسیه و کشور های عضو سازمان کنفرانس اسلامی شد.
افزایش همکاری تجاری بین روسیه و کشور های اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) ، "کامل اسحاقوف" نماینده دائم روسیه در سازمان کنفرانس اسلامی در خلال برگزاری کنفرانس اقتصادی اسلامی در شهر قازان افزود: مبادلات تجاری بین روسیه و کشور های عضو سازمان کنفرانس اسلامی در سال ۲۰۱۰ بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت و به ۶۵ میلیارد دلار رسید.

به گفته اسحاقوف ، روسیه از لحاظ صادرات کالا به کشور های اسلامی در جایگاه نهم و از لحاظ واردات کالا در جایگاه دوازدهم قرار دارد.

وی تأکید کرد: روسیه از همه ظرفیت های لازم برای افزایش و تقویت روابط اقتصادی با بخش های مختلف مالی در کشور های اسلامی برخوردار است بطوریکه رشد سرمایه گذاری خارجی در تاتارستان در سال ۲۰۱۰ نسبت به سال ۲۰۰۹ حدود ۸۵ درصد بوده است .

همچنین "رستم میناخانوف" رئیس جمهوری خودمختار تاتارستان روسیه در این نشست گفت: روسیه به جهان اسلام نزدیک تر می شود زیرا به سرعت در حال توسعه است لذا به بازارهای جدیدتر  و فرصت های جدید نیاز دارد ،بنابراین شرایط تعامل جدید با دولت های اسلامی را در جهان در حال توسعه ، هموار می سازد.

سازمان کنفرانس اسلامی، برزگترین تشکل اسلامی در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد و مقر آن در جده عربستان است در حال حاضر ۵۷ کشور اسلامی که حدود ۲۰ درصد از ساکنین جهان را تشکیل می دهند عضو این سازمان هستند این کشور ها ۷۰ درصد از انرژی و ۴۰ درصد از مواد خام جهان را تولید می کنند. روسیه در سال ۲۰۰۵ به عنوان عضو ناظر در سازمان کنفرانس اسلامی پذیرفته شد و از سال ۲۰۰۸ به طور رسمی نماینده خود در این سازمان را انتخاب کرد.
https://taghribnews.com/vdcjohei.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی