تاریخ انتشار۱۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : 100966
امام جمعه سنندج تأکید کرد:

نهادینه کردن آموزه های دینی و مبانی اسلامی زیربنای اتحاد و همبستگی مسلمانان

امام جمعه سنندج بر تبعیت مردم کردستان ازعلمای برجسته اهل سنت و مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در راستای استهلال ماه مبارک رمضان تأکید کرد.
نهادینه کردن آموزه های دینی و مبانی اسلامی زیربنای اتحاد و همبستگی مسلمانان
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، "ماموستا حسام ‌الدین مجتهدی" ظهر امروزدر خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهر سنندج، اظهارداشت: حفظ وحدت و انسجام اسلامی از جمله اولویت هایی است که باید مسلمانان همواره مدنظر داشته باشند. 

وی افزود: نهادینه کردن آموزه های دینی و مبانی اسلامی در جامعه از جمله اولویت هایی است که می تواند به عنوان زیربنای اتحاد و همبستگی مسلمانان مطرح بوده و تعالی و عزت روزافزون آنان را فراهم کند. 

امام جمعه سنندج با اشاره به نزدیک شدن حلول ماه مبارک رمضان و لزوم توجه همگانی نسبت به آداب این ماه مبارک اظهار داشت: براساس فقه امام شافعی(رض) اگر رؤیت ماه رمضان در شامگاه سی ام ماه شعبان برای یک فرد مؤمن و مسلمانان فراهم شود می توان فردای آن روز را آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کرد لذا امید است مردم متدین کردستان با دقت حداکثری در این خصوص و با مراجعه به مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور موارد رؤیت را اعلام نمایند. 

ماموستا مجتهدی خاطر نشان کرد: امیدواریم مردم مسلمان کردستان در بحث حلول ماه مبارک رمضان از علمای برجسته اهل سنت کردستان و مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تبعیت نمایند. 

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک هفته صنعت و معدن به خادمان این عرصه، تصریح کرد: رفع دغدغه ‌ها و مشکلات مردم از جمله وظایف تعریف شده برای همه مسئولان و خادمان مردم بوده و باید این مهم همواره مدنظر آنان قرار گیرد. 

وی افزود: استان کردستان یکی از غنی ‌ترین استان ‌های کشور از لحاظ معادن و توانمندی‌های صنعتی بوده و امید است با سرمایه‌ گذاری در این بخش‌ ها گام‌ های مؤثری در راستای رفع بیکاری و دغدغه اشتغال جوانان برداشته شود. 

ماموستا مجتهدی با انتقاد به عملکرد برخی از مسئولان استان در خصوص بیان وعده های بزرگ و خارج از توان عملیاتی شدن، اظهار داشت: مسئولان و مدیران باید دقت کنند که با وعده های محقق نشده و خارج از توان کاری خویش زمینه های سلب اعتماد مردمی را فراهم نکنند. 

امام جمعه سنندج در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته با ابراز نگرانی از گسترش ناهنجاری های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر و بی حجابی در استان، افزود: کردستان در طول تاریخ پرافتخار خویش همواره مهد مردان و زنان پاکدامنی بوده است که در زمینه مکارم اخلاقی، علم و تدین شهره عام و خاص بوده اند و نباید به آسانی اجازه دهیم که ناهنجاری های اجتماعی در استان گسترش یابد. 

ماموستا مجتهدی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه باید حدود را با شبهات پاسخ داد، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل برخی ناهماهنگی ها نیروی انتظامی با تجسس بی مورد در احوال مردم و سخت گیری در برابر افراد خاطی نه تنها موجب رفع مشکل و معظلی اجتماعی در آن حوزه نمی شود بلکه با سلب اعتماد مردمی زمینه افزایش ناهنجاری در آن حوزه را فراهم می کند. 

وی از نیروی های خدوم انتظامی استان خواست که با مدنظر قرار دادن قانون همواره حدود را با شبهات پاسخ داده و راهنمایی و ارشاد مردمی را برای نهادینه کردن یک ارزش دینی و قانونی در کشور اولویت قرار دهند.
https://taghribnews.com/vdcjmyevmuqeyhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی