تاریخ انتشار۱۸ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 66486

برگزاری نشست "نقش دانش در ارتقای صلح منطقه‌ای"

نشست "نقش دانش در ارتقای صلح منطقه‌ای" با حضور انديشمندان و متفكران مسلمان تايلند در دانشگاه اسلامی «يالا»(yale) تايلند برگزار شد.
برگزاری نشست "نقش دانش در ارتقای صلح منطقه‌ای"
به گزارش تقریب(تنا)،
در نشست "نقش دانش در ارتقای صلح منطقه‌ای" كه با حضور "ماهاتیر محمد" نخست‌وزير سابق مالزی، انديشمندان و متفكران مسلمان تايلند در دانشگاه اسلامی «يالا»(yale) تايلند برگزار شد،ضمن اعطای مدرك دكترای افتخاری «مديريت اجتماعی» به ماهاتير محمد، موضوع نقش دانش در ارتقای صلح منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای اين نشست "ماهاتير بن محمد" در سخنانی گفت: اگرچه دين مردم تايلند بودايی و دين مردم مالزی اسلام است؛ اما اين تفاوت‌های مذهبی، مانع روابط خوب بين اين دو ملت نشده است و اين نشان از ميزان آزادی عمل جامعه مسلمان تايلند دارد.

وی در ادامه با بیان این که تأسيس دانشگاه‌ها و مدارس اسلامی فرصت‌های خوبی برای پيشرفت و ارتقای مسلمانان تايلند ايجاد می‌كند و اين فرصت‌ها تضمينی برای رشد و پيشرفت مسلمانان اين كشور است، تصریح کرد: همه ما به عنوان كشورهای اسلامی و جوامع مسلمان بايد از اين فرصت‌ها به طور مطلوب استفاده كرده و ايجاد فرصت‌های علمی و يادگيری را جزو اولويت‌های خود قرار دهیم و برای ايجاد تعادل عمومی و اجتماعی انرژی و وقت صرف كنیم.

ماهاتير محمد، در ادامه يادآوری كرد: فراگيری علم يكی از اصول مهم اسلام بوده و هميشه مورد سفارش دين مسلمانان بوده و اميد است با ايجاد فرصت‌ها بتوانيم زمينه تحصيل و فراگيری علم را برای همه بانوان و آقايان مسلمان فراهم كنيم تا در ايجاد صلح و ثبات در منطقه و همچنين تمام جهان گام مثبتی برداشته باشيم.
https://taghribnews.com/vdcjmxem.uqemozsffu.html
مرجع : مجمع جهانی صلح
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی