تاریخ انتشار۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : 100056

ارتش عربستان در وضعیت آماده باش/ عربستان، خوفناک‌ترین زندان سیاسی دنیا

بنابر گزارش‌ها، پادشاه عربستان به دلیل آن چه ریاض آن را شرایط متشنج در منطقه خاورمیانه تلقی می‌کند، به نیروهای امنیتی این کشور آماده باش داده است.
ارتش عربستان در وضعیت آماده باش/ عربستان، خوفناک‌ترین زندان سیاسی دنیا
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، گفته می‎شود ملک عبدالله پادشاه عربستان به دلیل آن چه که وی " حملات خارجی یا تروریستی" نامیده ، این فرمان آماده باش را صادر کرده است.

در این فرمان همچنین به نیروهای امنیتی درباره هرگونه غفلت در قبال دستور آماده باش، هشدار داده شده است. 

عربستان سعودی، یکی از رژیم‌های مستبد در منطقه خاورمیانه است که در چند ماه گذشته ، اعتراضاتی را علیه رژیم آل سعود شاهد بوده است.

مردم عربستان سعودی از فوریه ۲۰۱۱ میلادی تاکنون به طور مرتب با برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز در استان الشرقیه و عمدتا در منطقه قطیف و شهر عوامیه ، اصلاحات، آزادی بیان و آزادی زندانیان سیاسی و پایان دادن به تبعیض گسترده را خواستار هستند.

تظاهرات در عربستان بعد از این که نیروهای امنیتی نوامبر ۲۰۱۱ میلادی، ۵ معترض را در استان الشرقیه کشته و تعداد زیادی را زخمی کردند، شدت یافت و به اعتراضات گسترده علیه رژیم آل سعود تبدیل شد.

به گفته دیده بان حقوق بشر، رژیم عربستان به طور معمول هرگونه انتقاد از دولت را سرکوب می‌کند.

عربستان، خوفناک‌ترین زندان سیاسی دنیا است
نقض حقوق زندانیان در عربستان به شدتی است که زندان های این کشور را به خوفناک ترین زندان های دنیا تبدیل کرده، زیرا متهم در زندان های این کشور هیچ حقی ندارد.

"محسن بهنسی" شبكه خبری العالم،گفت: در عربستان سعودی نقض حقوق زندانیان از مرحله بازداشت آغاز می شود؛ زیرا در این کشور افراد با یورش نیروهای امنیتی وزارت كشور به منازلشان یا به دیگر شیوه هایی كه باعث رعب و وحشت می گردد، بازداشت می شوند.

فعال حقوقی مصری با اشاره به اینکه هیچ قانون و مقرراتی در زمینه حقوق بازداشت شدگان در عربستان اعمال نمی شود، گفت: وزارت كشور عربستان تدابیر و مقررات جزایی كشور را نادیده می گیرد و فرد بازداشت شده نمی تواند وكیل در اختیار داشته باشد.

به گفته این فعال حقوقی مصری، زندانیان سیاسی در عربستان مداوم با نقض حقوق اساسی خود مواجه هستند و این وضع به گونه ای است كه می توان گفت که نقض حقوق زندانیان برنامه ریزی شده است.

بهنسی، افزود:مقامات ارشد عربستان از نقض حقوق زندانیان سیاسی اطلاع دارند، اما برای توقف این اقدامات خطرناك كاری نمی كنند.

فعال حقوقی مصری تصریح كرد كه نقض حقوق زندانیان در عربستان به دو بخش تقسیم می شود؛ یک : نقض مستقیم و ملموس حقوق زندانیان در قالب ضرب و شتم و شكنجه،حبس در سلول های انفرادی برای مدت های طولانی ،جلوگیری از خوابیدن در مدت های طولانی،بی توجهی در امور بهداشتی، جلوگیری از تماس زندانی با خانواده در دراز مدت و بازداشت اعضای خانواده زندانی برای اعمال فشار بر وی و بخش دوم شامل نقض حقوق زندانیان مثل شكنجه روحی و روانی زندانی با تهدید به خدشه دار كردن حیثیت و آبروی زندانی،تهدید به قتل و قراردادن زندانی در مكانی كه صدای زندانیان در حال شكنجه را بشنود.

بهنسی خاطرنشان كرد كه برخی جمعیت های مدنی در عربستان شمار زندانیان سیاسی را ۳۰۰۰نفر می دانند و این رقم برای جمعیتی كه تعداد آن فراتر از ۲۵میلیون نفر نیست،رقم بسیار بالایی است.

وی افزود: زندان های عربستان به طور كلی از تراكم جمعیت و فقدان رعایت اصول بهداشتی رنج می برند و بیماری های ویروسی و مسری در این زندان ها شایع است.

بهنسی خاطرنشان كرد كه نقض حقوق بشر در عربستان با استفاده از شیوه های هولناك در هنگام بازداشت صورت می گیرد؛ مثل بازداشت "ثامر الخضر" كوچك ترین زندانی سیاسی در جهان که نیروهای امنیتی عربستانی وی را با توسل به سلاح در حضور مردم توقیف كردند،او را روی زمین انداختند، چشم ، دست و پای وی را به شیوه ای بی رحمانه بستند و او را به مكانی نامعلوم منتقل كردند.
https://taghribnews.com/vdcjiyevmuqeyyz.fsfu.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی