تاریخ انتشار۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 99895

پافشاری روسیه و كوفی عنان بر حضور ایران در نشست تماس

پوتین رئیس جمهور روسیه و كوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه بر خلاف هشدارهای آمریكا مبنی بر این كه در صورت حضور ایران در نشست تماس در این اجلاس شركت نخواهند كرد تاكید داشتند : نادیده گرفتن ایران در این نشست ، حل مسائل منطقه را سخت و پیچیده می کند.
پافشاری روسیه و كوفی عنان بر حضور ایران در نشست تماس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه روز گذشته در کنفرانس مشترک خبری با "عبدالله دوم" شاه اردن در منطقه بحر المیت اردن اظهار داشت : ایران باید به نشست بین المللی درباره سوریه که اواخر هفته در ژنو برگزار می شود، دعوت شود. 

وی تاکید کرد: ارجح این است که ایران در توافق (درباره سوریه) نقش آفرین باشد و عدم حضور این کشور رسیدن به توافق را دشوار و پیچیده می کند. 

لازم به ذكر است این نشست قرار است روز شنبه آتی (۳۰ جولای) در ژنو سوئیس برگزار شود.

 گفتنی است پیشتر کوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز بر ضرورت مشارکت تهران در این نشست تاکید کرده بود، اما غربی ها به ویژه آمریکا در موضعی تنش آمیز که نشان دهنده تمایل نداشتن آنها برای حل بحران سوریه است، با نادیده گرفتن نقش مثبت و تاثیرگذار ایران بر طبل مخالفت با حضور کشورمان در این نشست می کوبند.

لاوروف دعوت عنان برای شرکت در کنفرانس سوریه را پذیرفت 
لحظاتی پیش  شبکه العربیه در خبری فوری گزارش داد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دعوت کوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه را برای شرکت در کنفرانس سوریه پذیرفته است.
https://taghribnews.com/vdcjioeh.uqehhzsffu.html
مرجع : خبرگزاري ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی