تاریخ انتشار۹ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۹:۵۹
کد مطلب : 96339

داوری جشنواره «تلاوتِ من» آغاز شد

دبیر جشنواره بین‌المللی تلاوت من، گفت: این جشنواره موفق به دریافت ۳۰۰۰ فایل صوتی و تصویری شده است كه همچنان این میزان در حال افزایش است و هیئت داوران، ارزیابی تلاوت‌ها را آغاز كرده‌ااست .
داوری جشنواره «تلاوتِ من» آغاز شد
"مهران رهبرحقیقت"، دبیر جشنواره بین‌المللی تلاوت من، ضمن اعلام دریافت ۳۰۰۰ فایل صوتی و تصویری، گفت: این میزان، تعداد فایل‌هایی است كه شركت‌كنندگان از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این جشنواره ارسال كردند و چون امكان ارسال فایل‌های صوتی و تصویری از طریق پست نیز وجود داشت، همچنان دبیرخانه در حال دریافت آثار است. هنوز از كل فایل‌های دریافتی، آماری نمی‌توان ارائه داد. البته این میزان استقبال با توجه به میزان تبلیغات صورت گرفته بیش از حد تصور بود.

وی یادآور شد: فرصت ارسال فایل‌های صوتی و تصویری از تلاوت‌های شركت‌كنندگان از دوم اسفند‌ماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری بود. جشنواره بین‌المللی تلاوت من در فاز اول با محوریت ترتیل و تحقیق قرآن برگزار شد و در مراحل بعدی كه در همین سال جاری برپا خواهد شد در حوزه‌های دیگر قرآنی به اجرا درخواهد آمد.

رهبرحقیقت با اعلام اینكه برای همه شركت‌كنندگان كارنامه صادر خواهد شد، اعلام كرد: تعداد شركت‌كنندگان در بعد بین‌المللی فراتر از انتظار بود و از تمامی قاره‌ها فایل‌های صوتی و تصویری دریافت شده است. در كشورمان نیز از تمامی استان‌ها و از بسیاری از روستا‌ها شركت‌كننده وجود داشته است.

وی با اعلام آغاز داوری جشنواره تلاوت من عنوان كرد: به دلیل ازدیاد فایل‌های دریافت شده، زمان داوری به طول خواهد انجامید و شاهد برگزاری مراسم اختتامیه، معرفی و تجلیل از برترین‌ها در تیرماه سال جاری خواهیم بود.

رهبرحقیقت در ادامه از شركت ۶۵ درصد از آقایان در جشنواره تلاوت من خبر داد و عنوان كرد: از میان شركت‌كنندگان ۲۳ درصد زیر ۱۴ سال، ۱۸ درصد بین ۱۴ تا ۲۲ سال و ۵۹ درصد بالای ۲۲ سال سن دارند.

دبیر جشنواره تلاوت من، اعلام كرد: در زمان اختتامیه، كتاب جشنواره تلاوت من با ارائه تمامی آمار و جزئیات برپایی آن توزیع خواهد شد.

گفتنی است، ایجاد آرشیو غنی از قرائت‌های شركت‌كنندگان در این جشنواره امكان‌پذیر است. همچنین استعداد‌ها شناسایی شده و در صورت نیاز دوره‌های آموزشی برای آنها برگزار و حتی از تلاوت‌هایشان در رادیو قرآن استفاده خواهد شد.

جشنواره تلاوت من به صورت بین‌المللی در دو بخش عمومی و ویژه برگزار می‌شود كه شركت‌كنندگان در بخش عمومی می‌توانند تلاوت شخصی خود را در دو رشته تحقیق و ترتیل از هر سوره قرآن كریم به مدت سه دقیقه به صورت صوتی یا تصویری ضبط كرده و با ارسال به دبیرخانه از طریق وب سایت جشنواره یا ارسال پستی در جشنواره شركت كنند.

در بخش ویژه جشنواره با عنوان "فرازخوانی" نیز شركت‌كنندگان اثر خود را كه متشكل از یك یا چند آیه است، در یك یا دو نفس و بر مبنای سرفصل‌های پیشنهادی دبیرخانه جشنواره به صورت صوتی یا تصویری ضبط كرده و ارسال می‌‌كنند.
https://taghribnews.com/vdcjhteh.uqemtzsffu.html
مرجع : روابط عمومی رادیو قرآن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی