تاریخ انتشار۱۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۹:۲۳
کد مطلب : 73839
دبیركل حزب الله:

بر اساس فتوای امام خامنه‌ای همه مذاهب و طوایف باید به یکدیگر احترام بگذارند

تنا - بيروت
سید حسن نصر الله برای اولین بار ، از سال ۲۰۰۸ تاکنون، در میان انبوه عزاداران حسینی شرکت کننده در مراسم بزرگداشت روز عاشورا که در جنوب لبنان برگزار شد، شخصا حضور یافت وبه ایراد سخنرانی پرداخت.
بر اساس فتوای امام خامنه‌ای همه مذاهب و طوایف باید به یکدیگر احترام بگذارند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در حالی که با شعارهای "لبیک یا حسین" مورد استقبال قرار گرفت، اظهار داشت: از خودگذشتگی‌ها و خطرها هر اندازه که باشد ما به کسانی که برای به وحشت انداختن یا تهدید کردن ما شرط بندی کرده‌اند، می‌گوییم که ما پیروان و اصحاب امام حسینی هستیم که ندای "هیهات من الذله" را سرداد.

وی گفت: دوست داشتم برای چند دقیقه هم شده در میان شما باشم؛ دوست دارم همیشه با شما باشم تا دنیا صدای ما را بشنود و عهد خود را با امام حسین (ع) که در چنین روزی تنها و بی‌کس در برابر ۳۰ هزار نفر ایستاد، تجدید کنیم. امام حسین (ع) در برابر انتخاب دو گزینه قرار داشت یا زندگی با خفت و در ذلت یا مرگ با عزت.

سپس دبیر کل حزب‌الله لبنان در میان استقبال پرشور عزاداران حسینی از جمع آنان خارج شد و سخنان مهمی در مورد طراحی امریکا برای فتنه طایفه‌ای در لبنان از طریق ویدئو کنفرانس ایراد کرد و در سخنان خود نیز تصریح کرد که بر اساس فتوای امام خامنه‌ای همه مذاهب و طوایف باید به یکدیگر احترام بگذارند.

سید حسن نصرالله افزود: حضور ما امروز در اینجا برای اعلام وفاداری به امام حسین (ع) است. ما هر سال این مراسم را برگزاری می کنیم تا بر بیعت و اراده خود برای پیمودن راه انبیاء، ائمه و شهداء تاکید کنیم.
وی در ادامه اظهاراتش گفت: تهدید اصلی برای امت اسلامی، طرح آمریکا و دشمن اسرائیلی است؛ ملت‌های مسلمان همواره باید نسبت به به این مسئله هوشیار باشند و فریب آمریکا را نخورند.

وی خطاب به ملت‌های مسلمان گفت: دوست و دشمن را با یکدیگر اشتباه نگیرد؛اشغالگر اصلی فلسطین آمریکاست و ما نباید این مسئله را فراموش کنیم.
https://taghribnews.com/vdcjhoea.uqettzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی