>> برگزاری ۲۰۰ نشست در بیست و چهارمين نمایشگاه کتاب تهران | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 46082
//خبرهايي از نمايشگاه بين المللي كتاب تهران//

برگزاری ۲۰۰ نشست در بیست و چهارمين نمایشگاه کتاب تهران

علی شجاعی‌صائین، مدیر موسسه خانه کتاب، از برگزاری ۲۰۰ نشست در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و افزود: برای نخستین بار بخش ویژه سرای کرسی های آزاد اندیشی در نمایشگاه کتاب امسال راه‌اندازی می شود.
برگزاری ۲۰۰ نشست در بیست و چهارمين نمایشگاه کتاب تهران
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وی با بیان این مطلب افزود: امسال همانند سال‌های گذشته در بخش جنبی ، سه سالن اصلی در نمایشگاه وجود دارد که سرای اهل قلم، سرای عمومی و کودک و نوجوان از آن جمله اند. همچنین غرفه دیدار امسال هم در نمایشگاه برپا خواهد شد.

مدیر کمیته جنبی در ادامه سخنانش گفت: سرای عمومی امسال در طبقه دوم شبستان قرار گرفته است .همچنین در غرفه دیدار نیز به نقد و بررسی کتاب های برگزیده جشنواره های با حضور نویسندگان و منتقدان خواهیم پرداخت.

به گفته شجاعی صائین، امسال بخش جدیدی با عنوان سرای ویژه به کرسی های آزاد اندیشی در نظر گرفته شده است که ۳۰ نشست نیز در آن برگزار می‌شود.

رييس نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران:
كارشكني كشور انگليس رابدون پاسخ نمي‌گذاريم


كارشكني كشور انگليس براي شركت ندادن ناشران ايراني در نمايشگاه كتاب لندن را قطعاً بي‌پاسخ نمي‌گذاريم.
بهمن درّي رييس نمايشگاه كتاب تهران با بيان اينكه نمايشگاه كتاب آوردگاه و جلوه‌اي از قدرت نرم‌ نظام جمهوري اسلامي است اظهاراميدواري كرد: برپايي آن به ترويج گسترده كتابخواني در جامعه و استمرار آن منجر شود.

وي ادامه داد: ما نمايشگاه كتاب را به ضيافت بيداري اسلامي و زلزله فرهنگي در رويارويي با جنگ نرم دشمنان مبدل خواهيم كرد.

درّي از ارائه تسهيلات ويژه‌ براي ناشران كشورهايي كه با خيزش اسلامي مردم مواجه هستند در بخش بين‌الملل نمايشگاه كتاب تهران خبر داد وگفت: سياست كلان ما مبتني بر تمركززدايي و واگذاري بسياري از فعاليت‌هاي اجرايي فرهنگي به مؤسسات فرهنگي و هنري خصوصي و غيردولتي با اعمال سياستگذاري و نظارت خواهد بود.

واگذاری فعالیت های اجرای نمایشگاه به تشکل های نشر ارزش مدار

رییس بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ٬ از واگذاری فعالیت های اجرایی نمایشگاه کتاب سال آینده به تشکل های نشر ارزش مدار خبر داد و افزود : تشکل های قانونی نشر قصد حضور جدی در نمایشگاه کتاب دارند و تصمیم داریم تا برای تقویت ناشران ارزش مدار و فعال ٬ برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال آتی را به تشکل هایی چون مجمع ناشران انقلاب اسلامی واگذار نماییم . و وزارت ارشاد به نظارت کامل و اعمال سیاستگذاری دقیق بپردازد.

بهمن دری ادامه داد: امسال نیز این تشکل ها حضور جدی و فعال دارند و مستقلا دارای غرفه می باشند .

وی با تاکید براینکه نمایشگاه کتاب تنها برای وزارت ارشاد نیست گفت : تمام نهاد های شهری در برپایی هرچه مطلوب تر نمایشگاه باید از تمام ظرفیت های خود بهره بگیرند چراکه برگزاری با شکوه نمایشگاه مطالبه جدی مردم و مسئولان است .

وی از حضور جدی اغلب نهاد ها و ناشران دفاع مقدس در نمایشگاه امسال خبر داد و گقت : امیدواریم امسال بر مبنای ارتقا معرفت دینی و بصیرت فرهنگی در پرتو جهاد اقتصادی دستاوردهای بیشتری در عرصه فرهنگ را شاهد باشیم .

بیست و چهارمین نمایشگ بین المللی کتاب تهران ۱۴ تا ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰در مصلی بزرگ امام خمینی (ره ) برگزار می شود .
https://taghribnews.com/vdcj8yex.uqemozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی