تاریخ انتشار۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : 160627

راهپیمایی در حمایت از قدس در بیش از ۴۲ کشور جهان

این راهپیمایی‌ها در روزهای ششم، هفتم و هشتم ماه جاری میلادی (جمعه، شنبه و یکشنبه) در بیش از ۴۲ کشور جهان برگزار می‌شود.
راهپیمایی در حمایت از قدس در بیش از ۴۲ کشور جهان
از روز جمعه راهپیمایی ‌هایی در حمایت از قدس در بیش از ۴۲ کشور جهان برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها خواهان حمایت از مساله فلسطین و یاری مسجدالاقصی هستند. 

به گفته عبدالله عبیدات، رییس راهپیمایی جهانی قدس ، این راهپیمایی‌ها در روزهای ششم، هفتم و هشتم ماه جاری میلادی (جمعه، شنبه و یکشنبه) در بیش از ۸۰ شهر در ۴۲ کشور جهان برگزار می‌شود.
وی افزود، هدف از این راهپیمایی ابراز عشق به قدس و مسجدالاقصی و دفاع از مکان های مقدس مسلمانان و مسیحیان و نیز اعلام مخالفت با اقدامات رژیم اشغالگر صهیونیستی در قدس است.

به همین مناسبت ده ها هزار نفر از شهروندان اردنی در راهپیمایی جهانی حمایت از قدس که در منطقه السویمه در دره اردن برگزار شد، شرکت کردند . 

دکتر عوده قواس به نمایندگی از ساکنان قدس درباره راهپیمایی جهانی قدس گفت این راهپیمایی بر اتحاد مسلمانان و مسیحیان در قبال قدس، لزوم آزادسازی آن و پایان دادن به اقدامات (رژیم) صهیونیستی در آن تاکید کرد. وی افزود ماهیت شهر قدس عربی نه صهیونیستی-اسرائیلی است و هیچ قدرتی یافت نمی شود که بتواند این وصف را از قدس بگیرد. ما در برهه ای از زمان زندگی می کنیم که در آن مکان های مقدس مسلمانان و مسیحیان هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار می گیرند. قواس بار دیگر تکرار کرد این حملات می طلبند که برای دفاع از آن ها با هم متحد شویم. وی با بیان این که تاریخ مملو از همکاری و برادری بین مسلمانان و مسیحیان است، تاکید کرد قدس باید پایتخت دولت آینده فلسطین و پایتخت صلح در جهان

عیده المطلق نماینده زنان اردن نیز با تاکید بر این که قدس برای تثبیت ساکنانش در این شهر به طرحی اسلامی-جهانی نیاز دارد، از همه خواست مسئولیتشان را در قبال قبله اول و حرم سوم مسلمانان بپذیرند. وی پایان دادن به مذاکرات و هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر اسرائیل را خواستار شد.

دکتر ربحی حلوم سخنگوی این راهپیمایی گفت حدود دو میلیون نفر در پنج قاره در این راهپیمایی شرکت کردند. در این راهپیمایی پرچم اردن و فلسطین به اهتزاز درآمد که صراحتا بیانگر وحدت دو ملت اردن و فلسطین بود. وی بیانیه ای را قرائت کرد که بیانگر موضع شرکت کنندگان در راهپیمایی و بخش وفاداری به قدس بود. در این بیانیه تاکید شد که قدس کلید جنگ و صلح در جهان است. این بیانیه همچنین لغو توافقنامه وادی عربه را خواستار شد. 

در غزه هم بیش از هزار نفر در حمایت از بیت المقدس و علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، دست کم یک هزار نفر در نوار غزه در راهپیمایی جهانی به سمت بیت المقدس شرکت کردند. این مراسم جهانی همزمان با چهل و هفتمین سالگرد اشغال شرق بیت المقدس به دست نیروهای اسرائیلی در سرزمینهای فلسطینی و دیگر کشورهای جهان برگزار می شود. راهپیمایی به سمت بیت المقدس جنبشی جهانی در حمایت از مبارزه فلسطینیان برای آزادی است و اشغالگری اسرائیل را در بیت المقدس محکوم می کند. جنبش حماس از ملتهای آزادیخواه در جهان خواست از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در بیت المقدس دفاع کنند. 

امروز و فردا نیز در تعدادی از شهرهای اروپا و کشورهای خارجی در چارچوب جنبشی جهانی برای جلب توجه کشورها به مسئله قدس و مقابله با تلاشها برای یهودی سازی شهر قدس راهپیمایی های مشابه ای برگزار می شود.



https://taghribnews.com/vdcj8yevauqemmz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی