تاریخ انتشار۲۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 56252
مدیر مركز تحقیقات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

مختارنامه چندان به وحدت جهان اسلام و تقریب مذاهب توجه نكرده است

مدیر مركز تحقیقات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این كه توجه به شرایط حساس و سرنوشت ساز جهان اسلام در حال حاضر رسالت هر فیلم سازی است كه فیلم دینی می سازد گفت: سریال مختارنامه كه در حال حاضر با اقبال مخاطبان نیز مواجه شده است چندان به مسئله مهم تقریب مذاهب اسلامی و وحدت جهان اسلام كه در حال حاضر از ضروریات است توجه نكرده است.
مختارنامه چندان به وحدت جهان اسلام و تقریب مذاهب توجه نكرده است
حجت الاسلام احمد مبلغی گفت: وحدت جهان اسلام اصل مهمی است كه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پس از انقلاب بسیار بر آن تأكید كردند و لازم است همه ما از جمله فیلم سازان این اصل مهم را مورد توجه قرار دهند و از نگاههای تفرقه آمیز دوری كنند.

رئیس مركز تحقیقات مجلس شورای اسلامی در قم با بیان این كه عظمت مذهب تشیع در این است كه در فضای عمومی جهان اسلام قرار گیرد اظهار داشت: ضرورتی ندارد برخی مسائل از یك تریبون عمومی كه مخاطبان گسترده ای نیز دارد مطرح شود بلكه این بحث ها باید در بین خواص و در فضاهای تخصصی باید مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

وی با هشدار نسبت به این كه مضامین دینی همواره با خطوط قرمزی روبرو هستند كه باید فیلم ساز از آنها آگاهی داشته باشد تصریح كرد: تاریخ اسلام با پیچید گی هایی روبروست كه اگر فیلم سازی از آنها آگاه نباشد به بیراهه می رود.

مبلغی ادامه داد: این مضامین در نزد مردم از قداست بالایی برخوردار است و پیچیده در ابهامات و مسائلی است كه فقط كارشناسان فن قادر به تحلیل آن هستند به همین دلیل كمک گرفتن از متخصصان حوزه علمیه در فیلم های دینی یك ضرورت انكار ناپذیر است.

این مدرس حوزه علمیه دیدگاهش را درباره نمایش چهره حضرت عباس(ع) در سریال مختارنامه بیان كرد و گفت: براساس منابع شرعی هر عملی كه متضمن وهن باشد و تلقی بی حرمتی شود از دیدگاه شرعی ممنوع است و تشخیص چنین موضوعی با عرف است.

مدیر مركز تحقیقات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: در مورد نمایش دادن چهره حضرت عباس(ع) موضوع مشتبه است، برخی نشان دادن چهره را باعث شكسته شدن حرمت آن حضرت می دانند و برخی نظری مخالف دارند؛ كه به اعتقاد من وقتی این اختلاف نظر وجود دارد بهتر است از این امر پرهیز شود.
https://taghribnews.com/vdcj88ei.uqemizsffu.html
مرجع : ستاد خبری سومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی