تاریخ انتشار۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 100019
با میانجیگری مصر:

رهبران فتح و حماس با یکدیگر دیدار می‌کنند

یك منبع آگاه مصری از دعوت رییس دستگاه اطلاعات مصر از رهبران جنبش های فلسطینی فتح و حماس برای دیدار در چارچوب روند آشتی ملی فلسطینی ها خبر داد.
رهبران فتح و حماس با یکدیگر دیدار می‌کنند
 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به گفته یک منبع آگاه مصری سران فتح و حماس در اول ماه ژوئیه دعوتنامه رسمی برای شركت در این نشست دریافت خواهند كرد و این نشست در دهم ماه آینده برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش هفته نامه المنار،رهبر جنبش فتح از طرف مصری خواسته است كه جنبش حماس را به بازگشت به بررسی مسایل باقی مانده مربوط به روند آشتی ملی دعوت كند.

به این ترتیب نماینده جنبش فتح برای دیدار با مقامات عالی رتبه دستگاه اطلاعات مصر كه قرار است ناظر نشست آشتی گروه های فلسطینی باشند، به زودی به مصر سفر خواهد کرد.

منبع مذكور به نقل از مسئولان مصری به المنار، گفت: مقامات جدید مصر برای تحقق آشتی فلسطینی ها گام های سریع تری خواهند برداشت و پیروزی اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر، رهبران حماس را مجاب می كند كه به تلاش های مصر در این زمینه پاسخ مثبت دهند.

شبکه العالم نیز گزارش داد، البته، تصدی منصب ریاست جمهوری مصر توسط محمد مرسی به این معنی نیست كه مصری ها در كنار حماس قرار خواهند گرفت، زیرا تحولات بین المللی مصر را مجبور خواهد كرد كه برای پایان دادن به این گونه بحران ها تلاش كند.

بر اساس گزارش المنار محمد مرسی رییس جمهور منتخب مصر سرنوشت این پرونده را قطعی خواهد كرد و اجازه نخواهد داد كه این مسئله مشكلی به مشكلات متعدد مصر بیافزاید.
https://taghribnews.com/vdcizuaz3t1auu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی