تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 96211

دیدار اسیران فلسطینی با خانوادهایشان

نخستین گروه از اسرای غزه پس از سال‌ها محرومیت به زودی با خانواده‌های خود دیدار می‌کنند.
دیدار اسیران فلسطینی با خانوادهایشان
به گزارش تقریب(تنا)، "ریاض اشقر" کارشناس امور اسرای فلسطینی با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفت: اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی در نظر دارد از ابتدای ماه ژوئن تا بیستم این ماه به گروهی از اسرای غزه اجازه دهد با خانواده‌های خود دیدار کنند.
 
وی با اشاره به این که رژیم اشغالگر در مرحله نخست تنها به 100 اسیر از 470 اسیر نوار غزه اجازه دیدار با خانواده‌هایشان را می‌دهد، گفت: بقیه اسرا به مراحل بعدی موکول می‌شوند.

وی در ادامه با بیان این که رژیم اشغالگر به اسرایی که آنها را به دست داشتن در پرونده‌های امنیتی محکوم کرده است هرگز اجازه نخواهد داد با خانواده‌های خود دیدار کنند، افزود:رژیم صهیونیستی از طریق صلیب سرخ، خانواده‌هایی را که در مرحله نخست می‌توانند با فرزندان خود ملاقات کنند  مطلع می‌سازد.
 
وی در ادامه با اشاره به این که رژیم صهیونیستی  اسرا و خانواده‌های آنها را با ممانعت از دیدار یکدیگر برای زمان‌های طولانی که حتی ممکن است به سال‌ها بیانجامد، مجازات می‌کند، تصریح کرد: این حق هر اسیری است که با خانواده خود دیدار کند و این منتی از سوی رژیم صهیونیستی نیست.

گفتنی است، ‌خانواده‌های اسرا در نوار غزه از سال 2007 پس از آنکه رژیم اشغالگر  غزه را سرزمین دشمن معرفی کرد از دیدار با فرزندان خود محروم  شده‌اند که این امر نوعی مجازات اسرا و شکنجه روحی آنها به شمار می‌رود.

ممانعت از دیدار اسرا با خانوادهایشان با توافقنامه ژنو که صراحتا بر حق دیدار هر اسیری با خانواده‌اش به صورت مستمر و حداقل یک بار در ماه تأکید دارد در تناقض است.
https://taghribnews.com/vdcizra3.t1aqz2bcct.html
مرجع : اسلام الیوم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی