تاریخ انتشار۱۹ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 66601

حمایت گروه آلبا از سوریه

تنا – دمشق
"ولید المعلم" وزیر خارجه و مهاجرین سوریه گفت: سفر هیات آلبا نشان دهنده عمق روابط و حجم همبستگی با سوریه در برابر بحران است.
حمایت گروه  آلبا از سوریه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب در سوریه، وی افزود: آمدن وزرای گروه آلبا در این زمان و عبور آنان از اقیانوس نشانه حجم این همبستگی است.
المعلم گفت: آیا گروههای مسلح که مردان اندیشه و علم را ترور می کنند، خواستار گفت و گو و اصلاحات هستند، آنان مردم را برای پول می کشند، همه مخالفان برای شرکت در گفت وگوی ملی به منظور ساخت آینده سوریه دعوت شده اند لذا ارتباطی میان اقدامهای گروههای مزبور و اصلاحات نیست.
وی درباره سوال شبکه العربیه گفت: حاضر به گفت و گو با العربیه نیستم و علت آن ساده است چون واقع گرا نیست و حتی پاسخ سوال را به طور مستقیم پخش نمی کنند.
المعلم افزود: به العربیه می گویم تقوای الهی پیشه کرده و واقعیت را بگویید، لذا به منویات خارجی و تحریک آمیز برای مداخله خارجی خدمت نکنید.
به گفته وزیر خارجه و مهاجرین سوریه، رهبری و مردم سوریه در یک صف در برابر مداخله بیگانه قرار دارند، هیات آلبا حمایت خود را از سوریه در برابر مداخله خارجی اعلام کرده است.
المعلم یادآور شد: کسانی که خواهان مداخله خارجی هستند و منطقه ممنوع پرواز می خواهند، مشخص هستند اما به آنان می گویم دچار توهم نشوید.
وی گفت: هدف غرب از اعمال مجازات اقتصادی علیه سوریه گرسنه سازی مردم آن به بهانه دفاع از حقوق بشر است.
درباره اسناد ارائه شده به شورای حقوق بشر نیز می گویم که گروههای مسلح تاکنون بیش از هزار و صد نفر را کشته اند و ما این را به جامعه جهانی گفتیم. 

"ایبان کانیلاس" وزیر اطلاع رسانی و ارتباطات بولیوی گفت: تلاش امپریالیستی علیه سوریه که بر آزادی، حاکمیت و کرامت این کشور تاثیر گذار باشد را محکوم و احترام و حمایتمان را از مردم و رهبری سوریه اعلام می کنیم.
وی افزود: برخی رسانه های گروهی متاسفانه چهره ای دروغ از رویدادهای سوریه نشان دادند. کانیلاس ادامه داد: ما آماده حمایت از مردم سوریه و دولت آن برای خروج از بحران و مقابله با امپریالیسم هستیم. 

"نيكلاس مادورو" وزیر خارجه ونزوئلا نیز گفت که هیات مزبور پیام سران کشورهای عضو آلبا مبنی بر همبستگی با سوریه را به "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه منتقل کرده است. 

"پابلو فیاگومز" معاون وزیر خارجه اکوادور گفت: امیدواریم مداخله خارجی برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در سوریه صورت نگیرد.
وی افزود: ما همچنین از وحدت سوریه حمایت و همبستگی خود را با این کشور اعلام می کنیم. 

وزیر خارجه ونزوئلا هم گفت: بیش از هشتصد هزار سوری در ونزوئلا زندگی می کنند، هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا مردم و حکومت سوریه را دوست دارد. من حمایت و محبت چاوز را به مردم و رهبری سوریه اعلام می کنم.
وی افزود: اعراب بدانند ما دست بسته نیستیم، ما واقعیت را منتقل می کنیم، نمی توانیم ببینیم که امپریالیسم در امور داخلی سوریه دخالت می کند، ما باید این جنگ تبلیغاتی علیه سوریه را محکوم کنیم.
وزیر خارجه ونزوئلا ادامه داد: ما از مردم سوریه برای گذر از این محنت حمایت و حملات تبلیغاتی علیه سوریه را محکوم می کنیم، سازمان ملل متحد نیز نباید ابزار جنگ در دست امپریالیسم علیه ملتها باشد. ما به این دلیل، واقعیت اوضاع سوریه را به کشورهای آمریکای لاتین منتقل می کنیم.
وی تصریح کرد: بسیاری در غرب می گویند این انقلاب مسالمت آمیز است اما به وجود گروههای مسلح که هزینه اش را پرداخته و به آن سلاح قاچاق می کنند، اقرار نمی کنند.
المعلم درباره ترور مشعل تمو گفت: یک گروه تروریستی وی را کشت، این فرد در برابر کسانی ایستاد که خواستار مداخله خارجی بودند، هدف از این اقدام ایجاد فتنه در استان حسکه بود، همچنین درباره سخنان "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه می گویم که سوریه دست بسته نیست. 

وزیر خارجه کوبا نیز گفت: اوباما ماه گذشته درباره لیبی سخنانی گفت که تهدید بود و نشان داد خطر در کمین کشورهایی است که در برابر امپریالیسم ایستاده اند. در آمریکای لاتین کشورهای زیادی هستند که با مجازاتهای آمریکا مواجهند.
وی افزود: نامقبول است که از حقوق بشر برای قتل عام صدها هزار نفر استفاده شود، جنگ پاسخ تروریسم نیست، آنان همواره برای مقابله با کشورهایی که از حاکمیت و استقلال خود دفاع می کنند، بهانه می تراشند.
به گفته وزیر خارجه کوبا، کسی درباره خشونت پلیس غرب علیه تظاهرکنندگان سخن نمی گوید اما درباره کشورهای دیگر بزرگنمایی می کنند، نمی توان کشورهایی مانند کوبا که انقلاب کرده اند را شکست داد، محاصره سیاسی اقتصادی نمی تواند کشورهایی مانند سوریه و کوبا را در هم بشکند. 

گروه آلبا شامل کشورهای ونزوئلا، کوبا، اکوادور، نیکاراگوئه، بولیوی، هندوراس و دومینیکن است.
https://taghribnews.com/vdcizqaq.t1aqu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی