تاریخ انتشار۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 165379
سید حسن نصر الله

داعش محکوم به سقوط است

دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد: طرح گروهک تروریستی دعش دوامی ندارد و دیر یا زود شکست خواهد خورد.
داعش محکوم به سقوط است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه لبنانی السفیر در شماره روز سه شنبه خود به مواضع "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله در برابر داعش پرداخت و نوشت: از دیدگاه سید حسن نصر الله هر چند گروه های تروریستی تکفیری و در رأس آنها داعش توانسته است در لبنان دست به عملیات تروریستی بزنند اما به علت عدم وجود پایگاه مردمی در لبنان دیر یا زود با شسکت مواجه می شود و  در عراق نیز برادران اهل سنت نمی توانند بپذیرند که داعش بر آنان حکومت کند بنابراین نمی تواند در آنجا نیز پایگاهی داشته باشد.

نویسنده روزنامه سفیر با اشاره به تحولات منطقه از عراق و سوریه تا منطقه عرسال لبنان و  غزه، گفت: علی رغم فشارهای مرتبط با همه این پرونده‌ها بر حزب الله، دبیر کل آن از این تحولات نگران نیست و از آینده مطمئن است.
این روزنامه لبنانی افزود: سید حسن نصرالله شناخت کاملی از ساختار گروه های تکفیری و روش های آنها دارد و از این رو در ملاقات با میهمانان خود از جمله "ولید جنبلاط" رئیس حزب دروزی سوسیالست ترقی‌خواه بطور مشروح در این باره توضیح می دهد.

این روزنامه در ادامه نوشت : "ولید جنبلاط " رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه لبنان که اخیرا با دبیرکل حزب الله دیدار کرد، از وی شنیده است که این پدیده افراط گرایی گذرا است و این پروژه سقوط خواهد کرد

روزنامه سفیر تأکید کرد: دبیر کل حزب الله درگیری بین کردهای عراق و داعش را از قبل پیش بینی می کرد و به نظر وی داعش بعد از شوک  ناشی از رخدادهای سقوط موصل و بسته شدن مساحت های وسیعی از عراق در مقابل آن تلاش میکرد تا از طریق کردها عراق را به دست گیرد.

هدف قرار گرفتن مسیحیان در عراق و سوریه توسط گروه های تروریستی تکفیری در دستور کار دیدار اخیر سید حسن نصرالله با "سلیمان فرنجیه" رییس " جریان المرده" لبنان قرار داشته است.
دبیر کل حزب الله ضمن ابراز نگرانی از مهاجرت اجباری مسیحیان عراق، و همدردبی با آنها، پرونده وجود مسیحیان در مشرق زمین را یکی از اهتمام های اساسی خود اعلام کرده  و تأکید کرده است که شخصا وضعیت مسیحیان معلولا و قارة (سوریه) را پیگیری خواهد کرد و برای بازگرداندن آنان به شهرهایشان تلاش می کند.

در گزارش روزنامه سفیر آمده است: سید حسن نصر الله درباره پرونده انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان نیز همچنان به حمایت از ژنرال «میشل عون» رئیس جریان ملی آزاد جهت تصدی سمت ریاست جمهوری پرداخته است.
https://taghribnews.com/vdciywaz3t1aqp2.cbct.html
مرجع : السفیر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی