>> راه اندازی شاخص مالی اسلامی توسط تامسون رویترز در خاورمیانه | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : 56125

راه اندازی شاخص مالی اسلامی توسط تامسون رویترز در خاورمیانه

مؤسسه "تامسون رویترز" و "آیدیال ریتنجر" برای راه اندازی شاخص های مالی اسلامی در خاورمیانه توافق کردند.
راه اندازی شاخص مالی اسلامی توسط تامسون رویترز در خاورمیانه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، برای اولین بار است که این نوع شاخص در منطقه خاورمیانه راه اندازی می شود .این شاخص به سرمایه گذاران ، مدیران سرمایه و تحلیل گران مالی در خاورمیانه و جهان کمک می کند تا نظارت و کنترل بهتری بر عملکرد بازار و بخش های مختلف اقتصادی در مجموعه ابزار های مالی اسلامی داشته باشند.

"رشدی صدیقی" رئیس بخش صنعت مالی اسلامی تامسون رویترز در این باره اظهار داشت: این شاخص ها متشکل از مجموعه ایی از شرکت های بزرگ و پیشرو مطابق با شریعت اسلامی از ۶۰ کشور می باشد که بازار های جهانی سهام در ۹ منطقه از جمله شورای همکاری خلیج فارس، خاورمیانه، شمال افریقا و علاوه بر این شاخص های کشور ها، بخش های اقتصادی ویژه اقتصادی نظیر تکنولوژی، مراقبت های بهداشتی و انرژی را پوشش می دهد.

این شاخص ها به بررسی وتجزیه تحلیل همه اطلاعات عمومی و خبر های ویژه شرکت های اعلام شده ، برای تعیین اینکه آیا درآمد حاصله نیازبه بررسی بیشتر برای مطابقت با معیار های اسلامی را دارد یا نه ، می پردازد. و یک تیم تخصصی متشکل از محققان حسابرسی با دقت به بررسی و تجزیه تحلیل نتایج مالی شرکت ها و شیوه فعالیت آنها می پردازند و در۳۰ آیتم مختلف درآمد ماهیانه شرکت های مطابق با احکام شریعت اسلامی را مورد بررسی قرار می دهند و نتایج آن را اعلام می کنند.
https://taghribnews.com/vdciwzaw.t1aqr2bcct.html
مرجع : cibafi
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی