تاریخ انتشار۲۸ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۸:۳۵
کد مطلب : 46135

حضور جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه بين المللي توریسم گرجستان

سیزدهمین نمايشگاه بين المللي توریسم گرجستان روز پنج شنبه مورخ ۲۵/۱/۹۰ در محل برگزاري دائمي نمایشگاه ها موسوم به اکسپو جورجیا با حضور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی شركت های معتبر ايراني در تفليس افتتاح و براي مدت سه روز به كار خود ادامه داد.
حضور جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه بين المللي توریسم گرجستان
به گزارش تقریب (تنا)،
در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ورا کوبالیا وزیر اقتصاد و توسعه پایدار ، گیورگی خاچیدزه وزیر محیط زیست و منابع طبیعی، مایا سیدامونیدزه رئیس آژانس ملی توریسم گرجستان ، مجید صابر سفیر کشورمان در گرجستان ، احسان خزاعي رايزن فرهنگي سفارت ج.ا.ايران در تفليس و دیگر مقامات حضور داشتند. 
وزیر اقتصاد و توسعه پایدار و هم چنین وزیر محیط زیست و منابع طبیعی گرجستان در سخنانی ضمن تشریح اهداف برگزاری نمایشگاه از حضور کشورهای خارجی حاضر در اين نمايشگاه به ویژه جمهوری اسلامی ایران قدردانی نمود. ورا کوبالیا وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان، توسعه گردشگری و توریسم را از اولویت های دولت گرجستان ذکر کرد و اظهار امیدواری نمود تا در آینده نزدیک گرجستان به عنوان مرکزی برای جذب جهانگردان خارجی در منطقه تبدیل شود. 

در این نمایشگاه سه غرفه به نمایندگان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر شرکت های ایران اختصاص يافت. در غرفه های کشورمان علاوه بر نمایش تابلوهاي نفيس شامل فرش و تصاوير زيبا از مناظر طبيعي و جلوه هايي از ايران امروز ، پوستر هایی از مراکز دینی، تاریخی و جهانگردی جمهوری اسلامی ایران و نيز منتخبي از صنایع دستی کشورمان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. 

غرفه های ایرانی به دلیل تنوع و زیبایی آثار به نمایش درآمده، جزء پربیننده ترین غرفه ها در سطح اين نمايشگاه به شمار می رفت كه با توزيع بروشور ، سي دي ، نقشه ايران و كتب ايرانشناسي به زبان هاي انگليسي و روسي كه از طريق نمايندگان سازمان ميراث فرهنگي ارائه شد  نسبت به معرفي جاذبه هاي ديدني كشورمان همت گماردند. مجموعه متمرکز غرفه هاي ايراني توسط وزیر اقتصاد و توسعه پایدار ، وزیر محیط زیست و منابع طبیعی و رئیس آژانس ملی جهانگردی گرجستان مورد بازدید قرار گرفت.
شايان ذكر است با لغو رواديد بين جمهوري اسلامي ايران و گرجستان كه از دي ماه سال گذشته صورت گرفت ، اتباع دو كشور با گذرنامه عادي مي توانند بدون دريافت ويزا ، به مدت ۴۵ روز بين دو كشور تردد نمايند. همچنين با توجه به توسعه مناسبات دو كشور در زمينه هاي مختلف، از سه ماه پيش ، پروازهاي مستقيم توسط شركت هاي ايراني و گرجي بين پايتخت هاي دو كشور برقرار شده كه اين موضوع توسعه فعاليت هاي گردشگري بين دو كشور را فراهم نموده است. با افزايش تردد گردشگران ايراني و گرجي در سه ماه اول سال ۲۰۱۱ميلادي ، ميزان تردد گردشگران بين دو كشور از رشد ۱۵۰ درصدي برخوردار شده است.
https://taghribnews.com/vdciwza5.t1aqp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

سالومه دلربا
خبر تبليغي خوبي است. فقط اين عكس رو من نميدونم از كجا آورديند؟!! چه ربطي داره آخه:
علی رضا
برای صنعت کشور متأسفانه... خوب تبلیغ کردید توریسم یک کشور غیر اسلامی چه ارتباطی به تقریب دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟