تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : 96095

سازمان نظارت اروپا و مدیترانه نسبت به وضعیت سواحل غزه هشدار داد

سازمان نظارت اروپا ومدیترانه صبح امروز یکشنبه 7 خردادماه با صدور گزارشی نسبت به اقدامات هدفمند رژیم صهیونیستی در بخش صید دریایی نوار غزه که تخریب این بخش را در پی دارد، هشدار داد.
سازمان نظارت اروپا و مدیترانه نسبت به وضعیت سواحل غزه هشدار داد

به گزارش تقریب(تنا)، در گزارش سازمان نظارت اروپا و مدیترانه  آمده است: مقامات اسرائیلی در سال‌های اخیر تلاش‌های خود برای از بین بردن حرفه صید دریایی را که بیش از 70 هزار شهروند غزه از آن ارتزاق می‌کنند، افزایش داده است.

در این گزارش با اشاره به محدود کردن روز افزون منطقه مجاز صید توسط صیادان فلسطینی تصریح شده است: این اقدام که از سال 2009 اوج گرفت، تأثیر بسزایی بر کمیت صید در نوار غزه که از محاصره و کمبود کالا و مواد غذایی رنج می‌برد، داشته است. 

در ادامه آمده است: محدود کردن منطقه مجاز صید از سوی اسرائیل با موضع حکومت فلسطین که بر تعیین مسافتی به وسعت 20 مایل دریایی از ساحل تأکید دارد، در تناقض است.
 
سازمان نظارت اروپا و مدیترانه در ادامه با هشدار به این که تصمیمات اسرائیل در رابطه با محدود کردن منطقه مجاز صید در حقیقت یک مجازات عمومی به شمار می‌رود، افزود: این تصمیمات با انتفاضه دوم اوج گرفت و رژیم اسرائیل مساحت این منطقه را از 20 مایل به 10 مایل و در جریان اسارت "گلعاد شالیت" به 6 مایل و پس از جنگ غزه که در سال 2009 به پایان رسید به 3 مایل کاهش داده است.

این سازمان همچنین هشدار داد: مقامات اسرائیل در نظر دارد محدوده فعالیت صیادان غزه که تعداد آنها به 3600 تن می‌رسد را محدود کرده و با دخالت‌های نظامی از سوی قایق‌های دریایی وابسته به ارتش اسرائیل مانع از فعالیت آزادانه آنها در محیطی امن شود.

در ادامه این گزارش به 150 مورد از نقض حقوق صیادان در محدوده زمانی ماه ژانویه 2011 تا آوریل 2012 توسط رژیم صهیونیستی اشاره شده و آمده است: این موارد شامل بازداشت در دریا، مصادره و تخریب اموال صیادان و تیراندازی به سوی آنها، مجبور کردن صیادان به شنا در آب دریا در شرایط بد جوی و تهدید به بدرفتاری با خانواده‌های آنها می‌شود.
 

https://taghribnews.com/vdciwua3.t1aq32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی