تاریخ انتشار۱۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 101180
شرکت کنندگان در اجلاس توکیو متعهد شدند:

کمک ۱۶میلیارد دلاری به افغانستان

کشورهای شرکت کننده در اجلاس بین المللی افغانستان در توکیو متعهد شدند حدود ۱۶ میلیارد دلار طی چهار سال آینده به این کشور کمک کنند.
کمک ۱۶میلیارد دلاری به افغانستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از الجزیره نت، این کمک های در راستای جلوگیری از بازگشت دوباره ناآرامی ها به افغانستان طی چهار سال به شکل کمک های توسعه ایی ارائه می شود.

همچنین کشورهای شرکت کننده از کابل درخواست کردند تا اصلاحات برای مبارزه با فساد را شتاب ببخشد زیرا این کشور یکی فاسد ترین کشور ها در این زمینه است.

کنفرانس بین المللی افغانستان با حضور نمایندگان بیش از ۸۰ کشور و مؤسسه بین المللی به منظور ارائه کمک های مالی لازم به این کشور بعد از خروج نیرو های ناتو در توکیو پایتخت ژاپن برگزار شد.

"حامد کرزای" رئیس جمهور افغانستان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این اجلاس اعلام کرد که امنیت کماکان بزرگترین مشکل می باشد و افغانستان راه طولانی در پیش دارد.

کرزای گفت: در ده سال گذشته با کمک همکاران بین المللی خود روند رو به رشدی داشته ایم.

رئیس جمهور افغانستان افزود: که دولتش برای از بین بردن فساد اداری تلاش می کند.

"بان كی مون" دبیر کل سازمان ملل نیز در مراسم افتتاحیه از شرکت کنندگان در کنفرانس توکیو خواست تا همانند دهه گذشته به حمایت های خود از افغانستان ادامه دهند.

وی گفت: کوتاهی در سرمایه گذاری در زمینه های عدالت،حقوق بشر، ‌ایجاد اشتغال و توسعه اجتماعی می تواند منجر به هدر رفتن سرمایه ها در افغانستان شود.
https://taghribnews.com/vdcivzazut1auz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی