تاریخ انتشار۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۷:۴۲
کد مطلب : 178780
اظهارات سخنگوي وزارت خارجه درپي حادثه پاريس

حمله به انسان های بی گناه با تعالیم اسلام بیگانه است

مرضيه افخم حمله تروریستی در پاریس را محکوم و اعلام کرد : هرگونه اقدام تروریستی علیه انسان های بی گناه را با تعالیم اسلام بیگانه دانست .
حمله به انسان های بی گناه با تعالیم اسلام بیگانه است

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) مرضيه افخم گفت : سوء استفاده از آزادی بیان و تندروی فکری و ترور شخصیت های مورد احترام ادیان و ملت ها، توهین به ادیان الهی و ارزش ها و نمادهای مورد احترام این ادیان محکوم و غیرقابل قبول است.

افخم در واکنش به حوادث پاریس اظهار داشت: این قبیل رفتارها ادامه موج افراطی گری و خشونت طلبی فیزیکی و فکری بی سابقه ای است که طی یک دهه گذشته در سطح جهان توسعه یافته و متاسفانه بدلیل سیاست های نادرست و برخوردهای دوگانه در مواجهه با خشونت ورزی و افراط گری باعث ترویج این قبیل اقدامات و رفتارها شده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه با تاکید مجدد بر ایده ریاست جمهوری اسلامی ایران درباره جهان عاری از خشونت و افراط ، ابرازامیدواری کرد که رهبران کشورهای جهان با هم فکری و اتخاذ یک سیاست یکپارچه و پرهیز از استانداردهای دوگانه، به درمان ریشه ای عوامل خشونت ورزی و افراطی گری بپردازند. 

درپی حمله چهارشنبه سه فرد مسلح به ساختمان مجله طنز شارلی ابدو در پاریس ۱۲ تن کشته و شش نفر زخمی شدند که حال زخمی ها وخیم گزارش شده است . عاملان تیراندازی که تیربار و خمپاره انداز در اختیار داشتند پس از تیراندازی با خودرو فرار کردند .  در اين حادثه تروريستي مدیر نشریه شارلي ابدو ، چهار کاریکاتوریست و دو پلیس کشته شدند.

نشریه شارلی ابدو در پایگاه اجتماعی توییتر کاریکاتوری از ابوبکر البغدادی منتشر کرده و سال جدید میلادی را به او تبریک گفته بود . 

در پي اين حمله مسلحانه ، در پاريس حالت فوق العاده اعلام شد. پس از اين حمله ، رسانه هاي غربي با پي گيري خط اسلام هراسي اين حمله را به گروه هاي اسلام گرا نسبت دادند . 

برخي منابع خبري اعلام کردند یکی از مظنونان حمله به دفتر مجله ی شارلی ابدو که هجده سال دارد خود را در پاریس تسلیم پلیس کرده است . 

مقامات فرانسه مي گويند : کوچکترين مظنون حمله پاريس که ۱۸ سال دارد و نامش حميد مراد است، خود را تسليم کرده است. دو مظنون ديگرکه گفته شده: سعيد و شريف کواشي نام دارند همچنان متواريند. هر سه نفر، متولد فرانسه اند و با شبکه القاعده، ارتباط داشته اند .






https://taghribnews.com/vdcivvazut1ayy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی