تاریخ انتشار۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۸:۴۲
کد مطلب : 100983

انتقاد سوریه از کشورهای حامی گروه های مسلح

رییس پارلمان سوریه از ترکیه، عربستان سعودی و قطر به خاطر دامن زدن به ناآرامی‌ها در کشورش با حمایت از گروه‌های مسلح مخالف دولت انتقاد کرد.
انتقاد سوریه از کشورهای حامی گروه های مسلح
محمد جهاد اللحم گفت : این سه کشور، گروه‎های مسلح تروریستی مخالف دولت بشار اسد، رییس جمهور این کشور را تامین مالی و تسلیحاتی می‌کنند.

وی همچنین آنکار را به دنبال کردن سیاست امریکا در زمینه سوریه متهم کرد.گفته می شود  بسیاری از سلاح‌های ارسال شده به این گروه‌های تروریستی در سوریه  از مرز ترکیه قاچاق می‌شوند.

لحم گفت: "دولت ترکیه تعمدا بحران در سوریه را تشدید می‌کند، به گروه‌های مسلح پناه داده است، آن‌ها را با تجهیزات ارتباطاتی تامین کرده و به آن‌ها کمک کرده است که به سوریه نفوذ کند. متاسفانه موضع (آنکارا) نشان می‌دهد که دارد با امریکا تبانی و از دستور کار آن در سوریه حمایت می‌کند."

رییس پارلمان سوریه همچنین شبکه‌های تلویزیونی سعودی و قطری، الجزیره و العربیه، را به آغاز کردن تبلیغات رسانه‌ای علیه دمشق با پخش اطلاعات نادرست درباره حوادث جاری در سوریه متهم کرد.

اظهارات لحم دو روز پس ازآن بیان می‎شود که سوئیس ارسال محموله تسلیحاتی به امارات متحده عربی را در پی گزارشی درباره استفاده گروه‌های مسلح در سوریه از نارنجک دستی ساخت سوئیس متوقف کرد.

اداره فدرال امور اقتصادی سوئیس (FDEA) می‌گوید، ۲۲۵ هزار و ۱۶۲ نارنجک دستی به امارات صادر شده که طبق توافق امضا شده قرار نبوده است که در اختیار شخص ثالث قرار گیرند.

https://taghribnews.com/vdcivuazpt1au32.cbct.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی