تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 159682
آيت الله تسخيري:

حتی جنگ برای رفع فتنه و فساد هم بايد پاک باشد

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام و رئيس شوراي عالی مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: جنگ تنها بايد براي اهداف والايي از جمله رفع فتنه و فساد صورت بگيرد و حتي همين جنگها هم بايد پاك باشند.
حتی جنگ برای رفع فتنه و فساد هم بايد پاک باشد
آیت الله محمد علی تسخیری عصر روز گذشته در نشست "جهان عاری از خشونت و افراطی گری از منظر ادیان ابراهیمی" كه به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد ، گفت: اینكه در یك نشست دو واژه خشونت و افراط گرایی كنار یكدیگر قرار گرفتند، انتخاب مناسبی است خشونت و افراط گرایی از یك سنخند و هر دو متجاوز علیه حقند و هر دو طغیان بر حقوق دیگرانند.

وی با اشاره به اینكه هرگونه خروج از حد طبیعی فطرت باعث مخالفت با آن می شود، گفت: تمامی ادیان ، چه آسمانی و چه غیر آسمانی با افراط گرایی و خشونت مخالفند این مخالفت در ادیان ابراهیمی خیلی واضح است .

این چهره شناخته شده تقریب مذاهب ادامه داد، طبق فرمایش قرآن كریم انبیاء دو پیام دارند تعبد و ایجاد بندگی فردی و یا اجتماعی برای خداوند و همچنین مبارزه با طاغوت و طغیان .

آیت الله تسخیری با اشاره به اینكه جنگ خودش محل خشونت است، ادامه داد تعلیمات اسلام براساس تعامل زیبای بین انسانهاست. خداوند به همین دلیل جنگ را یك استثناء می داند مثل تجاوزی كه به حقوق و كشورها می شود و باعث ایجاد جنگ می گردد كه آن هم حركت محكومی است.

وی تاكید كرد : جنگ تنها باید برای اهداف والایی از جمله رفع فتنه و فساد صورت بگیرد و حتی همین جنگها هم باید پاك باشند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در پایان سخنان خود گفت: دستوراتی را پیامبرگرامی اسلام (ص) هنگام وقوع جنگ به سربازان خود بیان فرمودند كه نشان دهنده نظر اسلام در خصوص این پدیده است. اینكه كشتار جمعی ، كشتن پیرمردان، پیرزنان و كودكان و حتی شكستن درختان در جنگ ممنوع است، به ما جایگاه عدم خشونت و افراطی گری را می شناساند.

گفتنی است نشست "جهان عاری از خشونت و افراطی گری از منظر ادیان ابراهیمی " ۴ خرداد در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور دكتر ابوذرابراهیمی تركمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیت ا... محمد علی تسخیری ، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، حجت الاسلام علی یونسی، مشاور رئیس جمهوری در امور اقلیت ها و ادیان، دكتر محقق داماد رئیس فرهنگستان علوم و شخصیت های برجسته از كلیسای آمریكا از جمله: دكتر هانتر دستیار ارشد دینی كلیسای نورتلند ، خانم دكتر باربارا اسكینر رئیس شبكه ملی كشیشیان آمریكایی آفریقایی، دكتر جیمزآگوست كوالسكی رئیس كلیسای كتدرال ، پروفسور آنتونی دسترو استاد حقوق دانشگاه كاتولیك واشتگتن و جمعی دیگر از دانشمندان و متفكران اسلامی و مسیحی برگزار شد.
https://taghribnews.com/vdciv3azrt1awq2.cbct.html
مرجع : سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامي
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی