تاریخ انتشار۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 99948
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب:

شبکه تلویزیونی «سیمای قضا» راه اندازی شود

مهم آن است که قوه قضاییه با صراحت و قاطعیت به رسالت خود جامه عمل بپوشاند
شبکه تلویزیونی «سیمای قضا» راه اندازی شود
 حجت الاسلام و المسلمین نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق گفت: در هیچ جای دنیا قوه قضاییه محبوب نیست و اساسا این قوه به دنبال محبوبیت نیز نباید باشد، بلکه مهم ، انجام وظیفه است.
وی با تاکید بر این که قاطعیت قوه قضاییه باعث افزایش اعتماد مردم می شود، افزود: آن چه مهم است این که مردم باید به قوه قضاییه و پلیس اعتماد داشته باشند، چرا که این دو نهاد مهم مظهر قدرت و صلابت در جامعه می باشند. 

رییس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه همچنین ادامه داد: نباید این مساله مطرح شود که چطور قوه قضاییه در بین مردم محبوب شود؛ این سخن اشتباه است، بلکه مهم آن است که قوه قضاییه با صراحت و قاطعیت به رسالت خود جامه عمل بپوشاند تا به این وسیله سرمایه اعتماد عمومی که بالاترین سرمایه هاست را به دست آورد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل اطاله دادرسی پرونده های قضایی اظهار داشت: اگر فرهنگ مردم اصلاح شود، حجم این پرونده های قضایی به طرز قابل توجهی کاهش می یابد. 

حجت الاسلام و المسلمین نواب همچنین با بیان این که یکی از دلایل پدید آمدن این همه پرونده در دستگاه قضایی ، شکل فرهنگی و مادی نگری است، گفت: متاسفانه ما آن طور که باید و شاید به مساله فرهنگ توجه نداشته ایم؛ گذشته از آن نسبت به امر اطلاع رسانی نیز ضعیف عمل کرده ایم.
https://taghribnews.com/vdciv3a3.t1a352bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی