تاریخ انتشار۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 76240

هشدار خطیبان جمعه لبنان نسبت به فتنه مذهبی

تنا - بيروت
خطبای جمعه لبنان در سخنانی با اشاره به انفجارهای اخیر عراق، نسبت به بروز فتنه مذهبی در این كشور هشدار دادند.
هشدار خطیبان جمعه لبنان نسبت به فتنه مذهبی

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بررسی مسائل مبتلا به منطقه در كشورهای عراق، جمهوری اسلامی ایران، فلسطین، مصر، سوریه و لبنان محور اصلی سخنان خطیبان جمعه در لبنان بود . 

عراق
 "سیدعلی فضل الله" در سخنانی در نماز جمعه مسجد "الامامین الحسنین(ع)"در"حاره حریك"در جنوب بیروت با دعوت از سیاستمداران عراقی به پرهیز از سخنان بحران آفرین و تنش زا خاطرنشان كرد: عراقی ها باید نسبت به مرحله جدید بعد از خروج نظامیان آمریكا از كشورشان و بروز فتنه های مذهبی در عراق، آگاه باشند.

شیخ "محمد یزبك" در خطبه های نماز جمعه در ضریح 'حضرت خوله(ع)' در شهر 'بعلبك' در مورد وقوع انفجارهای تروریستی در عراق گفت: این انفجارها در جواب آزادی خواهی و استقلال طلبی ملت عراق صورت گرفته است و مردم باید هوشیار بوده و وحدت كلمه خود را حفظ كنند.

شیخ "عفیف نابلسی" در مجتمع "حضرت زهرا(س)" در شهر "صیدا"واقع در جنوب لبنان، عملیات های تروریستی اخیر در عراق را زشت ترین اقدام تروریسم آمریكا در عراق خواند كه شماری از مردم را به خاك وخون كشیده است.

وی با بیان اینكه انفجارهای اخیر، پیامی به عراقی های مخالف اشغالگری آمریكا در منطقه و علاقه مندان به ایجاد روابط با ایران و كشورهای منطقه می باشد، تصریح نمود:عملیات اخیر تروریسیتی در عراق به دنبال خروج ذلت بار نظامیان آمریكایی از این كشور و شكست هیبت آمریكا در منطقه است.

شیخ "احمد قبلان" مفتی جعفری لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه مسجد "الامام حسین(ع)" در منطقه "برج البراجنه" در مورد سلسله انفجارهای اخیر در عراق گفت: این انفجارها با هدف ایجاد فتنه در عراق و منطقه صورت می گیرد و ما عراقی ها را نسبت به بروز فتنه و جنگ های داخلی برحذر می داریم. 

جمهوری اسلامی ایران 
شیخ یزبك در مورد آغاز مانورهای ایران به مدت ده روز در خلیج فارس گفت :پیام این مانورها، خطاب به كسانی است كه توطئه علیه ایران را درسر می پرواند.
وی افزود: ایران كشور توانمندی است كه در برابر طرح های تفرقه افكنانه دشمنان با قدرت ایستاده است.

سوریه 
سید علی فضل الله در باره بحران جاری سوریه گفت: امیدواریم با حضور ناظران اتحادیه عرب مرحله جدیدی از صلح و آرامش در این كشور ایجاد و زمینه گفتگو با گروههای مخالف نظام فراهم شود.

شیخ یزبك نیز محافظت از دولت سوریه را كه از مدافعان اصلی مسئله فلسطین است، خواستار شد و بر لزوم گفتگو بین گروههای مخالف برای حفظ وحدت ملی و جلوگیری از فتنه و توطئه تاكید كرد.

فلسطین
شیخ یزبك در مورد مسئله فلسطین اظهار داشت: دشمن صهیونیست با ارتكاب قتل و كشتار و نسل كشی و تغییر هویت و كوچ اجباری، اساس نگرانی در منطقه است كه در چارچوب طرح صهیونیستی امریكایی فعالیت می كند و هدف آن،‌از هم گسیختگی منطقه است چنانكه در سودان شاهد آن بودیم.

شیخ عبدالامیر قبلان نیز در این رابطه تاكید كرد: تنها دشمن ما اسرائیل است كه دائما ما را تهدید می كند؛‌ما باید با دوری از غرور و تكبر دست یاری به یكدیگر داده و مشكلات را حل كنیم.

سید علی فضل الله هم با تاكید بر لزوم وحدت، اظهار داشت: وحدت مسئله ای مهم برای كشورهای عربی و اسلامی است كه می تواند به عنوان عاملی بازدارنده برای توسعه طلبی های اسرائیل مطرح گردد. وی در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد فلسطین، به حماس برای موفقیتش در دور دوم آزادی اسیران فلسطینی تبریك گفت. 

مصر 
سید علی فضل الله در مورد مسائل مصر با اشاره به افزایش آگاهی مردم این كشور، خواستار پاسداری از نتایج انقلاب آنها شد و نسبت به انحراف این انقلاب و افزایش تنش ها و هرج و مرج ها هشدار داد. 

لبنان 
شیخ أحمد قبلان در رابطه با مسائل داخلی لبنان با تاكید بر لزوم دوری از اختلافات بین احزاب و گروههای لبنانی، توافق و همگرایی احزاب را عاملی سرنوشت ساز برای مقابله با توطئه های صهیونیستی دانست.

https://taghribnews.com/vdciuray.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی