تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۸
کد مطلب : 96112
رئیس انجمن اسلامی چین:

مسلمانان چینی به ایرانیان علاقه دارند

تنا
رئیس انجمن اسلامی چین "هلال الدین" در دیدار با مدیران ارشد مجمع جهانی اهل البیت (علیهم‌السلام) با اشاره به تاثیر عمیق مسلمانان ایران بر مسلمانان كشور چین گفت: مسلمانان چینی به ایرانیان عشق و علاقه ویژه ای دارند.
مسلمانان چینی به ایرانیان علاقه دارند
در این دیدار رئیس انجمن مذكور با اشاره به تاثیر عمیق مسلمانان ایران بر مسلمانان چین گفت: مسلمانان چینی به ایرانیان عشق و علاقه زیادی دارند و از این رو در مساجد و مدارس دینی،   طلاب نیز علاقه زیادی به یاد گیری زبان فارسی دارند .

در ادامه این دیدار " حجت اسلام سالار" به نمایندگی از هیئت ایرانی نیز در سخنانی با اشاره به تعاملات مشترك فرهنگی ایران و چین، این مناسبات کهن را مورد استقبال ملتها و دولتها خواند و افزود: روابط فعلی ایران و چین در همه زمینه ها خوب است و ما از این سبب دست همه مسلمانان جهان را به گرمی می فشاریم.

وی ضمن قرائت آیه «و اعتصموا ... » گفت: ما مسلمانان باید سعی در وحدت و اخوت داشته باشیم و برای تقویت این اخوتی كه مورد نظر صریح معمار انقلاب و نایب بر حقشان آیه العظمی خامنه ای است، تلاش کنیم.

وی با اشاره به حوزه اقدامات صورت گرفته در مجمع جهانی اهل البیت(ع) افزود: در این مجمع ۶۰۰ نفر از ۱۱۵ کشور جهان عضو هستند و از سویی این مجمع یک سازمان غیر دولتی است كه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی آن تا کنون به صورت ۱۲۰۰ عنوان کتاب به ۴۰ زبان زنده دنیا چاپ شده است.

وی اظهار داشت: این مجمع در زمینه های مختلف فرهنگی ، علمی و اجتماعی تلاشهای زیادی کرده است و از آن جمله برگزاری همایش ادیان و سمینار های علمی و همچنین معرفی دین اسلام است.

گفتنی است این هیات در ادامه دیدار ها از سازمان ادیان چین بازدید و با "وان ژو ان" رئیس سازمان امور ادیان چین که فارغ التحصیل رشته فلسفه است نیز دیدار و مذاکره كرد .
https://taghribnews.com/vdcirza3.t1aqz2bcct.html
مرجع : روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی