تاریخ انتشار۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۹:۵۹
کد مطلب : 82892
وزیر ارشاد:

بازتاب موفقیت دانشمندان و پژوهشگران ایرانی، دستمایه تولید آثار هنری قرار گیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تولید آثار موفق هنری در زمینه بازتاب رشادت ها و حماسه های هشت سال دفاع مقدس پیشنهاد کرد به منظور تکریم نخبگان جامعه، دستاوردهای دانشمندان و پژوهشگران ایرانی، دستمایه تولید آثار هنری قرار گیرد.
بازتاب موفقیت دانشمندان و پژوهشگران ایرانی، دستمایه تولید آثار هنری قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)،"سیدمحمد حسینی" شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که در تالار وحدت برگزار شد به حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به مناسب سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: این حضور پرشور و دشمن شکن مردم بار دیگر عظمت ایرانیان، جدیت در حمایت از آرمان های انقلاب و ولایتمداری آنها را به جهانیان نشان داد.

وی ضمن اشاره به اجرای سرود 'ای ایران' در مراسم اختتامیه تئاتر فجر تاکید کرد: پخش این سرود علاوه بر بازتاب ایمان مردم به سرافرازی میهن شان نشان دهنده این نکته بود که عناصری مانند عزت، شکوه و صلابت از مهمترین اصول مردم انقلابی ایران است که به تک تک افرادی که در این جامعه زندگی می کنند تعلق دارد.

حسینی با بیان آنکه ایران و ایرانی همواره در تاریخ و تمدن جایگاه باشکوهی داشته است گفت: مردمان این سرزمین انقلابی و اسلامی، امروز نیز مانند گذشته در کشاورزی، صنعت، علوم هسته ای، تکنولوژی های 'نانو'، دستیابی به ساخت و بهره برداری از ماهواره و... پیشرفت های بسیار مطلوبی داشته اند. 

وی ادامه داد: همچنان که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن تصاویر ایثار، شهادت، جوانمردی، ایستادگی و مقاومت در قالب تولی آثار سینمایی و نمایشی دستمایه تولیدات فاخر و ارزشی هنرمندان این سرزمین قرار گرفت، توفیقات دانشمندان و پژوهشگران امروز ایرانی نیز می تواند برای تولید آثار متنوع هنری در اختیار هنرمندان مستعد و متعهد کشورمان قرار گیرد.

نایب رئیس شورای عالی سینما با اشاره به فیلم 'شور شیرین' از جمله آثار حاضر در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر که مربوط به زندگی شهید کاوه، از سرداران رشید دوران هشت سال دفاع مقدش بود گفت: امروز نیز لازم است نخبگان جامعه ما در تمامی عرصه ها مورد تکریم قرار بگیرند که این مهم می تواند از الویت های آثار تولیدی هنرمندان سرزمین ما باشد.

حسینی ادامه داد: جشنواره تئاتر فجر امسال اهتمام ویژه ای به نمایش های هنرمندان شهرستانی داشت و بخش بین الملل این رویداد نیز توانست علاوه بر رونق بخشی بیشتر به این جشنواره، مورد توجه مخاطبان و اهالی هنر قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر آنکه برای برگزاری هر چه بهتر و کیفی تر جشنواره تئاتر فجر در سال آینده، مسوولان و دست اندرکاران هنر نمایش نباید فرصت ها را از دست بدهند گفت: در همین راستا لازم است فعالیت دبیرخانه سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از فردا کار خود را آغاز کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنکه برخی بر این باورند که برگزاری همزمان دو جشنواره بین المللی تئاتر و فیلم فجر ناهماهنگی ها و تداخل های غیر قابل پیشی بینی را به وجود می آورد که برگزاری کیفی این دو رویداد را تحت الشعاع خود قرار می دهد گفت: با بازدیدهایی که به شخصه از این دو جشنواره داشتم شاهد استقبال بسیار چشمگیر مخاطبان و هنرمندان از این دو جشنواره بودم.

حسینی ادامه داد: اما با این حال از آقای شاه آبادی، معاون هنری وزارتخانه درخواست می کنم در برنامه یزی سال آینده ترنیبی اتخاذ کنند تا جشنواره تئاتر فجر از ابتدای بهمن ماه کار خود را آغاز کند تا کمترین تداخل را با جشنواره فیلم فجر داشته باشد تا هنرمندان و مخاطبان تئاتر تئاتر نیز بتوانند بیشترین استفاده را از فضای این دو رویداد بزرگ هنری داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از سخنرانی خود از استاد جمشید مشایخی، که در مراسم پاسداشت خود در این جشنواره، یاد شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس را در روز ۲۲ بهمن ماه گرامی داشت تقدیر و تشکر کرد.

سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که از پنجم بهمن ماه آغاز شده بود با معرفی برگزیدگان در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین الملل، ۲۲ بهمن ماه به کار خود پایان داد.
https://taghribnews.com/vdcirvav.t1ar32bcct.html
مرجع : روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی