تاریخ انتشار۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : 178762

کمیته مساعی حمیده /آیت الله اراکی: باید کمیته های تخصصی مربوط به کشورهای بحران زده تشکیل شود

آیت الله اراکی: باید کمیته های تخصصی مربوط به کشورهای بحران دیده تشکیل شود . از دیگر پیشنهادهای مطرح تشکیل شورای اخوت در کشورهای اسلامی و ایجاد سازمان بین المللی و اسلامی فعال در زمینه یکپارچه کردن امت اسلامی بود.
کمیته مساعی حمیده /آیت الله اراکی: باید کمیته های تخصصی مربوط به کشورهای بحران زده تشکیل شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، درحاشیه بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی، کمیسیون " مساعی حمیده" با حضور شمار زیادی از علمای کشورهای اسلامی برگزار شد.

آیت الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب ریاست کمیسیون و شیخ عبدالناصر الجبری رئیس دانشکده الدعوة الإسلامی لبنان نائب رئیس بود.

آیت الله اراکی درسخنانی با اشاره به بحرانهای کنونی جهان اسلام بر ضرورت تشکیل چنین کمیسیونهایی تأکید و پیشنهاد کردند کمیته های فرعی و تخصصی برای کشورهای بحران زده ازجمله بحرین، سوریه، عراق و لبنان تشکیل شود که این پیشنهاد با استقبال حاضران روبرو شد.

از جمله شخصیتهای شرکت کننده در این کمیسیون، شیخ ناصر الجبری از لبنان، شیخ فؤاد مقداد از عراق، و سید صدرالدین قپانچی بودند.

همچنین پیشنهاد شد که علمای کشورهای دستخوش بحران با تشکیل نشستهایی درکشورهای خودشان مشکلات را بررسی و به دبیرخانه مجمع تقريب گزارش کنند.

تشکیل شورای اخوت در کشورهای اسلامی و ایجاد سازمان بین المللی و اسلامی فعال برای یکپارچه کردن امت اسلامی از دیگر پیشنهادهای در این کمیته بود.

حاضران همچنین بر تشریک مساعی و به اشتراک گذاشتن آرای اختلافی علمای اسلام در نشستهای تخصصی باهدف همگرایی بیشتر تاکید کردند.
https://taghribnews.com/vdciqvazrt1ayy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی