تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 95816

اخوان‌المسلمین پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری مصر

هم ‌زمان با ادامه شمارش آراء در انتخابات ریاست جمهوری مصر، اخوان‌المسلمین از پیشتازی این حزب در این انتخابات خبر داده است.
اخوان‌المسلمین پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری مصر
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، اخوان‌المسلمین اعلام کرد بنابر آراء شمارش شده محمد مرسی نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری که روز جمعه پایان یافت، پیشتاز است.

انتخابات آزاد ریاست جمهوری مصر، اولین انتخابات آزاد پس از سقوط رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک بود. دیکتاتور مصر در پی انقلاب مردمی این کشور در سال گذشته میلادی سرنگون شد.

مطابق با آراء شمارش شده حدود پنج درصد از حوزه‌های انتخاباتی تا اوایل روز جمعه، مرسی با کسب ۳۵ درصد آرا نامزد پیشتاز انتخابات است .

احمد شفیق آخرین نخست وزیر حسنی مبارک نیز با کسب ۲۲ درصد و عبدالمنعم ابوالفتوح نامزد اسلام‌گرای مستقل با کسب ۱۶ درصد آرا شمارش شده در رده‌های بعدی این رقابت قرار دارند.

انتظار می‌رود نتایج رسمی و کامل انتخابات سه شنبه آینده منتشر شود.

مرسی نامزد اخوان المسلمین در انتخاباتی که جمعه گذشته در میان مصریان مقیم خارج از این کشور برگزارشد، توانست ۴۰ درصد آرا را کسب کند.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری در مصر ۲۳ و ۲۴ می برگزار شد.

اگر هیچ‌کدام از نامزدها نتوانند بیش از ۵۰ درصد آرا را از آن خود کنند، دور دوم انتخابات بین دو نامزدی که شانس بیشتری داشته اند، در روزهای ۱۶ و ۱۷ ژوئن برگزار خواهد شد.

۵۰ میلیون نفر از جمعیت مصر برای شرکت در انتخابات واجد شرایط بودند.
https://taghribnews.com/vdciqva3.t1awz2bcct.html
مرجع : presstv
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی