تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 96086
مفتی لبنان:

اسلام با افراطی گری در تضاد است

تنا - بیروت
مفتی لبنان با تاكید بر لزوم گفتگو برای حل چالش های فراروی جهان اسلام، خاطرنشان كرد: نظام اسلام با افراطی گری و غلو در تضاد است.
اسلام با افراطی گری در تضاد است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ "محمد رشید قبانی" در سخنانی در اولین کنفرانس بین المللی کلام در مسکو، با اشاره به ناآرامی های اخیر در لبنان، اظهار داشت: تنوع و تعدد طوائف و زندگی مسالمت آمیز شهروندان در لبنان همیشه در دیدگان جهانیان وجود داشته است و رخدادهای اخیر در این كشور قابل قبول نیست.

وی افزود:اسلام، با خشونتها و عواملی كه باعث انحراف از میانه روی و اعتدال می شود، مخالف است ، لذا نمی توان اتفاقات خشونت باری كه در شمال لبنان رخ داد را به اسلام و مسلمانان مرتبط دانست.

وی همچنین بر بهره گیری از فرهنگ "اعتدال و میانه روی" در زندگی روزمره تاكید كرد و گفت: تلاش در این راستا و تمسك به "گفتگو با یكدیگر" كه دین اسلام بر اساس آیه قرآنی "وجعلناكم شعوبا وقبائل لتعارفوا" بر آن تاكید می كند، ضروری است.

گفتنی است اولین کنفرانس بین المللی کلام در مسکو روز گذشته با حضور علما ، مفتی ها و اسلام شناسان از روسیه و بیش از ۲۰ کشور مسلمان بر پا شد.در این کنفرانس دو روزه شرکت کنندگان راهكارهای مقابله با تندروی ها را بررسی خواهند كرد.

در این کنفرانس علاوه بر رهبران مذهبی سراسر روسیه منجمله شمال قفقاز علمایی از کشورهای کویت، لبنان، مراکش، یمن، بحرین، تونس، سودان، اردن، چاد، ازبکستان، اندونزی، ترکیه، عراق، مالزی و جمهوری اسلامی ایران حضور دارند .
https://taghribnews.com/vdciqua3.t1aqv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی