تاریخ انتشار۲۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب : 46153

علمای بحرین برگزاری باشكوه مراسم فاطمیه را خواستار شدند

در پی تلاش رژیم ستمگر بحرین برای جلوگیری از برگزاری مراسم فاطمیه، علمای برجسته این كشور در بیانیه‌ای خواستار برگزاری باشكوه این مراسم با شعار «وحدت اسلامی» شدند.
علمای بحرین برگزاری باشكوه مراسم فاطمیه را خواستار شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از پایگاه الوفاق، در پی تلاش نیروهای آل‌خلیفه برای جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در این كشور علمای برجسته این كشور در بیانیه‌ای خواستار برگزاری باشكوه این مراسم شدند.
وزیر امنیت بحرین روز پنجشنبه با فراخوان رؤسای حسینیه‌ها، به آنها اعلام كرد كه عزاداری ایام فاطمیه در خیابان‌ها ممنوع است.
همچنین «شیخ راشد بن عبدالله آل‌خلیفه» در راستای اقدامات رژیم بحرین در تشدید فشارها بر مردم معترض و جلوگیری از هرگونه تجمع، تاكید كرد، در برخی مناطق به ویژه شهرهای «حمد» و «عیسی» از منازل برای عزاداری استفاده می شود كه این امر به معنای نقض قانون و ضربه زدن به وحدت ملی است.
علمای بزرگ بحرین در این بیانیه با اشاره به نزدیك شدن مراسم دهه فاطمیه اعلام كردند: به مناسبت شهادت حضرت صدیقه كبری فاطمه زهرا (س) از همه مردم بحرین دعوت می‌شود تا در دسته‌های و مراسم عزاداری شركت كنند.
این علمای بحرین با تاكید بر ضرورت دور كردن عزاداری حضرت زهرا (س) از مباحث سیاسی برای جلوگیری از سوء‌استفاده آل‌خلیفه، آورده‌اند: شعار «وحدت اسلامی» و دوری از هرگونه فتنه مذهبی باید به‌عنوان محور عزاداری‌های امسال مورد توجه قرار گیرد.
بنا بر این گزارش، امضاكنندگان این بیانیه آیت‌الله شیخ عیسى قاسم مرجع بزرگ شیعیان بحرین و حضرات آیات سید جواد الوداعی، سید عبدالله الغریفی، شیخ عبدالحسین الستری و شیخ محمدصالح الربیعی هستند.
https://taghribnews.com/vdcipza5.t1aqw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی