تاریخ انتشار۲۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : 74873
//معرفی كتاب//

خصائص الإسلام العامة(ویژگیهای عمومی اسلام)

تنا
كتاب خصائص الإسلام العامة(ویژگیهای عمومی اسلام) زیر نظر: سید جلال‌الدین میرآقایی مشاور دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و به اهتمام: عبدالحمید طالبی معاون دانشگاه مذاهب اسلامي، در دو جلد(جلد اول:۶۳۹صفحه و جلد دوم۶۷۰صفحه) از سوی انتشارات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به زیور طبع آراسته شده است.
خصائص الإسلام العامة(ویژگیهای عمومی اسلام)
این مجموعه دو جلدی به زبان عربی، شامل ۳۳ مقاله ارائه شده در یازدهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی بوده که به منظور تبیین ویژگی های اندیشه اسلامی برگزار شده است.

این مجموعه شامل پنج فصل است که جلد اول آن با مقدمه استاد آیت الله محمّد واعظ زاده خراسانی (دبیر کل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی)، آغاز شده و دارای سه فصل با موضوعات «خدا محوری»، «واقع گرایی» و «انسان مداری» بوده که جمعا" حاوی چهارده مقاله هستند.

جلد دوم با مقدمه سید جلال الدین میرآقایی شروع، و دو فصل آن «جهانی بودن، خاتمیت و جاودانگی» و «فراگیری و شمولیت اسلام در کلیه جوانب زندگی»، نوزده مقاله را در بر می‌گیرند.

عناوین برخی از مقالات ارائه شده در این کنفرانس به قرار زیر می‌باشد: «مصدر خدا محوری (وحی - قرآن - سنت)» / دکتر ابوبکر صدیق (بنگلادش)؛ «مظاهر واقعی اسلام (مروت - توازن -اخلاق)» / آیت الله محمّدعلی تسخیری (ایران)؛ «مساوات و کرامت اسلام در شریعت اسلام» /دکتر یوسف کتانی (مغرب)؛ «انسان و حقوق بشر در ادیان مختلف و اسلام» / شهاب الدین حسینی (ایران)؛ «وحدت امت و دولت در اسلام» / دکتر عبدالعزیز خیاط (اردن) و «خصائص و ویژگی های عمومی اسلام» / محمّد فریجه (ایران).
https://taghribnews.com/vdcipvay.t1a5y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی