تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۸:۳۳
کد مطلب : 82883
مدرس حوزه علميه اهل سنت شورک ملکی مشهد:

بيداری اسلامی الهام گرفته از انقلاب اسلامی ايران است

مدرس حوزه علمیه اهل سنت شورک ملکی مشهد گفت: موج اسلامی که امروز در کشورهای عربی و دیگر نقاط جهان به وجود آمده، الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.
بيداری اسلامی الهام گرفته از انقلاب اسلامی ايران است
"مولوی عبدالولی رودینی" مدرس حوزه علمیه اهل سنت شورک ملکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار تقریب اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در بیداری اسلامی جهان اسلام نقش یک پدر دلسوز و مادر شفیق و مهربان را دارد و این خیزش اسلامی الهام گرفته از انقلاب مقدس ایران است. 

وی با بيان اينكه "بیداری اسلامی یک واژه جدید نیست که امروزه بنده آن را تعریف کنم، بلکه این واژه سیر تاریخی در زندگی بشریت و انسانیت دارد"، تأكيد كرد: بيداری اسلامی آن است كه بشر با بینش اسلامی و بصیرت کامل قرآنی و الهی، مسیر ترقی و پیشرفت دینی و دنیوی خویش را شناخته و در آن مسیر از جان و مال مایه گذاشته تا به تکامل انسانیت و اوج عزت و قدرت دینی و دنیوی برسد و از معاندین این تکامل دوری جسته و با فکر صحیح و عمل متوالی و با دیده‌بانی انبیا و با صبر و بصیرت و حکمت، جامعه را به سمت عزت و شوکت برساند. 

مولوی رودينی بيداری اسلامی آغاز شده در جهان اسلام را ناشی از انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: انقلاب اسلامی در حقیقت باعث انفجار معنویت در عرصه حاضر جهانی شد که تحت ظلم و ستم و یوغ مستکبران و مغروران و کاخ‌نشینان بود. 

وی خاطرنشان كرد: درخت خشکیده ایمان با انقلاب ایران آبیاری شد و این درخت جان تازه‌ای گرفت و نقش اساسی خود را در جهان به خوبی ایفا کرد. 

مدرس حوزه علميه اهل سنت شورك ملكی مشهد، همچنين به نقش علما و روحانيون شيعه و اهل سنت در عرصه بيداری اسلامی اشاره كرد و اظهار داشت: علما و روحانیون همواره نقش پدر دلسوز را دارند. رسول اکرم(ص) می‌فرمایند "العلماء ورثة الانبیاء" و در حقیقت علما وارثان معنوی و دینی انبیا هستند. 

مولوی رودينی تأكيد كرد: همانطور که انبیا راهنمای مردم بودند، علما هم راهنمای جامعه هستند و باید جامعه را با گسترش وحدت اسلامی و حراست از اهداف قیام‌کنندگان، از ظلم ظالمان و ستم جباران و غرور مغروران و از تکبر متکبران نجات بدهند. 

وی همچنين از اهميت وحدت اسلامی در عرصه بيداری سخن گفت و افزود: واژه "وحدت" اصل و ریشه دین اسلام است و درخت ثمربخش دین اسلام بر وحدت کلمه نهاده شده است. اگر این سنگ زیرین ساختمان اسلام را برداریم حتما واژگون خواهد شد.
 
مولوی رودينی تصريح كرد: چنانچه خواهان شکوفایی و اهتزاز پرچم صمیمیت، محبت، عزت و خشنودی خداوند و رسولش هستیم، "وحدت كلمه" تنها راه نجات مسلمانان و دین اسلام از چنگال مستکبران است.
https://taghribnews.com/vdcipvav.t1arv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی