تاریخ انتشار۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : 98633
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی:

فاصله گرفتن از اسلام و قرآن عامل تفرقه درجهان اسلام است

تنا
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی كشور، فرقه گرایی و فاصله گرفتن از اسلام و قرآن را عامل مهم در ایجاد تفرقه بین جهان اسلام دانست.
فاصله گرفتن از اسلام و قرآن عامل تفرقه درجهان اسلام است
 به گزارش تقريب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین دكتر "عبدالكریم بی آزار شیرازی" شنبه شب در آیین جشن بزرگ "مبعث تا معراج" كه در مسجد "طلابی" گنبد كاووس برگزار شد، گفت: پیامبر اسلام با رسالت خود دین و كتاب آسمانی را برای مردم به ارمغان آورد كه عمل به دستورات این دو موجب سعادت و كمال و رستگاری انسان می شود. 

وی با بیان این كه هر چه امت اسلامی به محتوای اصلی اسلام و قرآن نزدیك تر شود، وحدت و محبت ایجاد می شود، افزود: متاسفانه امروزه جهان اسلام به جای نگاه عمیق و عرفانی به اسلام و قرآن، به این دو نگاه سطحی دارد كه نتیجه آن فرقه گرایی و تفرقه است. 

حجت الاسلام بی آزار شیرازی هم چنین با بیان این كه فرقه گرایی و تفرقه خواسته دشمنان اسلام و قرآن است، اضافه كرد: باید نگاه های سطحی به اسلام و قرآن برداشته شود و نسل جوان را به محتوای واقعی این دو گوهر آسمانی بكشانیم چرا كه امروز بسیاری از دانشمندن غربی با مطالعه دقیق قرآن به اسلام گرویدند. 

وی هم چنین با گله مندی از این كه امروزه تنها به قرائت قرآن بسنده می شود، تصریح كرد: باید با قران آشتی كنیم و با عمل به محتوای این كتاب آسمانی آن را از مهجوریت خارج نماییم كه در این صورت جامعه اصلاح، وحدت حاصل و سعادت و كمال انسان تضمین خواهد شد. 

امام جمعه اهل سنت "نگین شهر" نیز در این آیین با تبریك عید مبعث رسول مكرم اسلام، عمل به مبانی و سیره پیامبر اسلام (ص) را از ضروریات امروز جامعه اسلامی دانست و گفت: خیرخواهی و دوست داشتن همه انسان ها و منطق و مجادله حسنه با یكدیگر از مهم ترین مبانی و سیره پیامبر اسلام بود. 

آخوند "ابوبكر خوجملی" افزود: عمل به این دو سیره ی پیامبر (ص) سبب رفع بسیاری از اختلافات و مشكلات جهان اسلام می شود و وحدت و همدلی را بیش از پیش بین مسلمانان حاكم می كند. 

اين روحاني اهل سنت گفت: امام راحل نیز با بهره گیری از این دو سیره پیامبر (ص) توانست در دل مسلمانان جهان جای گیرد و امروز وحدت و صمیمیت بین شیعه و سنی در كشور مرهون زحمات آن امام بزرگوار و جانشین خلف ایشان و نیز همه مسوولان نظام است كه باید تلاش كنیم آن را حفظ نماییم. 

در این آیین معنوی كه با مولودی خوانی طلاب اهل سنت و قرائت شعر در وصف رسول مكرم اسلام توسط یكی از شاعران شیعه همراه بود، رئیس مركز بزرگ اسلامی شمال كشور، مدیركل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان، معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی منطقه گنبدكاووس، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسوولان و نیز جمع كثیری از مردم گنبدكاووس حضور داشتند. 

شهرستان گنبدكاووس با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمیعت در شرق استان گلستان واقع است و حدود ۶۰ درصد جمعیت آن اهل سنت هستند.
https://taghribnews.com/vdcipqa3.t1avp2bcct.html
مرجع : ايرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی